Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opret kun holdingselskab?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil gerne bare oprette et holdingselskab, men ved ikke hvordan jeg gør. De fleste sider jeg kommer ind på skal man nemlig oprette både holding og datterselskab, men jeg har allerede en virksomhed, men mangler bare et holdingselskab nu. Hvordan gør man det billigst og nemmest?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Mvh
Rune

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 20:08

Ingen i aften der kan hjælpe?

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 20:12

Kontakt en advokat, og få en fast pris :)

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 20:14

Skal man igennem en advokat eller kan man godt oprette det selv? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:28

Hvis man kan - så kan man - der er ikke nogen lov med det, men jeg går ud fra, at du skal ha holdingselskabes kaptial til at bestå af det eksisterende selskab - og så tror jeg det vil kræve en revisor ind over

Du kan godt oprettet en kapitalselskab som kan bruges som holding, men det virker ikke naturligt ikke at få det hele set igennem i et hug - det selskab der skal være under holding - specielt hvis det er tanken at holdings kapital udgøres af det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 08:37

Hej Rune

Hvis din nuværende virksomhed er et selskab, så kan du indskyde et holdingselskab/kapitalselskab ved skattefri aktieombytning.

Dette kan du i princippet klare selv, men i og med at det kommende holdingselskab skal have en godkendt revisor, så er det måske nærliggende, at denne gennemfører aktieombytningen korrekt.

Tonny

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 08:39

Hvis man kan - så kan man - der er ikke nogen lov med det, men jeg går ud fra, at du skal ha holdingselskabes kaptial til at bestå af det eksisterende selskab - og så tror jeg det vil kræve en revisor ind over

Du kan godt oprettet en kapitalselskab som kan bruges som holding, men det virker ikke naturligt ikke at få det hele set igennem i et hug - det selskab der skal være under holding - specielt hvis det er tanken at holdings kapital udgøres af det

Jeg er enig.

Men hvis det blot handler om at oprette et holdingselskab, så er det jo en simpel sag at stifte et nyt anpartsselskab.

Hvis du har mod på det kan du gøre det selv:

1. Opret en bankkonto som "Virksomhedsnavn under stiftelse", og indsæt 80.000 kr her.

2. Påbegynd registreringen her: http://www.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Webreg_starte_AS_eller_ApS - Dette forudsætter at du kan lave et sæt vedtægter som overholder selskabslovens minimumskrav (se link).

3. Bed din bank om, via digital signatur, at bekræfte at der står 80.000 kr. på din bankkonto.

4. Færdiggør registreringen

5. Når du får dit CVR nummer, giver du dette til banken.

Har du en eksisterende virksomhed, som du ønsker eget af et holdingsselskab, er det dog en anden sag, hvor du nok får brug for professionel rådgivning.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:28

Hej Rune

Jeg er i tvivl hvad du egentlig spørger om:

vil du opnå de skattefordele det indebærer at overføre overskud til holdingsselskabet ?

Vil du vide om et selskab både kan være drifts- og holdingselskab ?

( et selskab kan godt drive virksomhed og holdingselskab på samme tid)

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 12:35

Hej Jacob,

Jeg skal bare bruge et holdingselskab, har i forvejen et ApS, men vil gerne have et holding til det.. Tror bare jeg bruger nemreg.dk :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:08

Rune Hollins:
Jeg skal bare bruge et holdingselskab, har i forvejen et ApS, men vil gerne have et holding til det.. Tror bare jeg bruger nemreg.dk :)

Lad os høre hvordan det går. Det er jo et holding ApS som jeg forstår dig du vil oprette - ellers gælder mine svar ikke - og til det skal du vel ha bekræftet en ApS kapital for at kunne registrere:

Normalt vil det ApS du har i forvejen,- og gerne vil ha holding til, jo udgøre ApS kapitalen i holding selskabet, og så skal du via revisor, men du kan naturligvis også starte holding med indbetaling af 80.000 bekræftet via bank, hvis det er den vej du vil - Lad os høre hvordan det går i alle fald - vi (jeg) lærer hele tidenSmile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)