Hvis man kan - så kan man - der er ikke nogen lov med det, men jeg går ud fra, at du skal ha holdingselskabes kaptial til at bestå af det eksisterende selskab - og så tror jeg det vil kræve en revisor ind over
Du kan godt oprettet en kapitalselskab som kan bruges som holding, men det virker ikke naturligt ikke at få det hele set igennem i et hug - det selskab der skal være under holding - specielt hvis det er tanken at holdings kapital udgøres af det
Jeg er enig.
Men hvis det blot handler om at oprette et holdingselskab, så er det jo en simpel sag at stifte et nyt anpartsselskab.
Hvis du har mod på det kan du gøre det selv:
1. Opret en bankkonto som "Virksomhedsnavn under stiftelse", og indsæt 80.000 kr her.
2. Påbegynd registreringen her: http://www.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Webreg_starte_AS_eller_ApS - Dette forudsætter at du kan lave et sæt vedtægter som overholder selskabslovens minimumskrav (se link).
3. Bed din bank om, via digital signatur, at bekræfte at der står 80.000 kr. på din bankkonto.
4. Færdiggør registreringen
5. Når du får dit CVR nummer, giver du dette til banken.
Har du en eksisterende virksomhed, som du ønsker eget af et holdingsselskab, er det dog en anden sag, hvor du nok får brug for professionel rådgivning.