Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det svære tider som programmør, og hvordan ser konkurrencesituationen ud i programmeringsbranchen ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen,

Har ikke rigtigt nogen indsigt i programmeringsbranchen (henblik på udvikling af webshops/applikationer), og ville gerne blive lidt klogere på det.

Er måske nogle ret hypotetiske spørgsmål, men et par overall svar ville værdsættes:

1 a):

Hvordan ser konkurrencesituationen ud i branchen ?

2. b):

Hvordan har væksten været de foreløbige år, og hvordan ser det ud fremadrettet - er det toppet ?

Underspørgsmål b)

Hvis der er stor vækst, hvilke områder vurderes det at væksten er (f. eks håndholdte enheder?) ?

3 c):

Hvor stor er truslen for substituerende produkter i fremtidsmæssigt perspektiv (færdige templates etc.) ?

4. d)

Min opfattelse er at der er ret mange solo programmører, der kan tilbyde lette webløsninger m.m. Efterspørger branchen mere etablerede virksomheder, og ville man kunne vinde markedsandel ved dette, eller er det for svært at konkurrere rent prismæssigt med de mindre udbydere ?

5. e) Last one:

Hvis du skulle etablere en programmeringsvirksomhed hvilken retning ville du søge ?

-----

Er der et par hajer som kan byde ind her :)

Bedste hilsner

Frederi

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:43

FrederikF:

Hej Alle sammen,

Har ikke rigtigt nogen indsigt i programmeringsbranchen (henblik på udvikling af webshops/applikationer), og ville gerne blive lidt klogere på det.

Er måske nogle ret hypotetiske spørgsmål, men et par overall svar ville værdsættes:

1 a):

2. b):

Hvordan har væksten været de foreløbige år, og hvordan ser det ud fremadrettet - er det toppet ?

Underspørgsmål b)

Hvis der er stor vækst, hvilke områder vurderes det at væksten er (f. eks håndholdte enheder?) ?

3 c):

Hvor stor er truslen for substituerende produkter i fremtidsmæssigt perspektiv (færdige templates etc.) ?

4. d)

Min opfattelse er at der er ret mange solo programmører, der kan tilbyde lette webløsninger m.m. Efterspørger branchen mere etablerede virksomheder, og ville man kunne vinde markedsandel ved dette, eller er det for svært at konkurrere rent prismæssigt med de mindre udbydere ?

5. e) Last one:

Hvis du skulle etablere en programmeringsvirksomhed hvilken retning ville du søge ?

-----

Er der et par hajer som kan byde ind her :)

Bedste hilsner

Frederi

Jeg tror skam altid, der vil være brug for programmøre, og man skal nok få arbejde, hvis man kan sit kram, og har modet til at bevæge sig ud i verdenen. Flere og flere ting skal digitaliseres, velligeholdes, det kræver folk der ved hvad de laver. For at lave noget der spiller.

Så jeg er ret så sikker på, at hvis man er god, skal man nok få arbejde, hvis man vil flytte sig (Jeg havde ingen problem med at finde arbejde f.eks.)

Der er selvfølgelig konkurrence i denne branche også, nogle er rigtig gode til at dumpe prisen, men jeg vil sige, ofte i programmering, der betyder erfaring og viden meget.

Nogle folk vil have ting billigt, og der tror jeg som dansker, og endda inden for europa, at det er svært at lave det billigere end nogle andre lande (indien f.eks.) Men andre vil gerne betale en god slat penge mere, og få et arbejde hvor kvaliteten er i top.

Hvis du brænder for programmering, og kan finde ud af dine ting, så skal du nok få arbejde, og det er rigtig godt hvis man kan 2 eller flere programmeringssprog.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:46

Der er stor efterspørgelse på udviklere der gider arbejde. Vi har masser af opgaver som vi sender rundt til freelancer i Danmark, fordi vi ikke selv kan nå dem. Så der er stor efterspørgelse på software der letter arbejdsbyrden.

Jeg arbejder fuldtid som lønslave, og deltager derfor kun i selve projektstyringen af vores projekter. Hvis man kan lide at være selvstændig er det helt sikkert en god brance.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 13:15

FrederikF:

Alt for få gode programøre. Massere af kunder.

FrederikF:

Underspørgsmål b)

Godt godt og godt. Jeg tror ikke der er nogle tegn på at det kommer til at gå ned ad bakke. Dog vil det kun blive sværrer at finde dygtige folk.

HTML5, Apps og systemer til virksomheder tror jeg får stor vækst. Der er stadig potentiale.

FrederikF:

Stor. Der er bare ingen der har en jordisk chance for at sige hvad det er da det meste af det nok ikke er opfundet endnu.

FrederikF:

Ja det er der. Branchen ligner en del andre håndværk og det er nok ikke så underligt.

FrederikF:

Det er svært at give råd om. Kommer an på hvad du vil.

Til slut skal det siges at den generelle økonomi for virksomheder ikke nødvendigvis er god. Lønninger til de dygtige IT folk fylder meget. Du skal være dygtig for at tjene penge på konsulentvirksomhed. Hvis du ikke er dygtig er der massere af gymnasieelver der konkurrere priserne ned. Der er dog også massere af muligheder for gode fortjenester.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 08:44

Hey guys,

Sry jeg ikke lige svarede med det samme var lidt arrogant, men røg væk fra tråden.. tak for de uddybende svar - det værdsætter jeg Yes

Nu befinder jeg mig i "fritlægningsbranchen", samt lancere en applikation her en om månedstid, så er ikke på nuværende tidspunkt ved at etablere en programmeringsvirksomhed.

Grunden til jeg spørger er at jeg i henhold til min afsluttende bachelor opgave skriver en rapport til en virksomhed omkring vækstmuligheder i programmeringsbranchen. Mit fokus ligger på outsourching.

Skal i gang med et større field research, men fedt lige at få et godt billede til at starte med - takker.

Rigtig god lørdag.

Bedste hilsner

Frederik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)