Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Knæk cancer, de nåede målet på 100 mio - Smukt! ;)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Godaften Amino'er"

Hvad så? Fulgte i "Knæk Cancer" ugen? Aftens indsamling på TV2 er netop overstået og på en uge har de indsamlet hele 100 mio kroner, hvilket jeg synes er virkelig smukt! - Det glæder mig at folk kan se at små 150 kr kan blive til en stor pose penge, som i den græd kan gøre en forskel. - Pengene bruges til at knække koden. Jeg håber inderligt at disse penge kan gøre en forskel og hjælpe forskerne med at knække koden for cancer ramte! 

- Denne sygdom er den værste og skræmmer folk! Sender de varmeste tanker til cancer ramte og deres pårørende!  

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 204
Fra  Fede-Gadgets.dk Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg valgte at spytte lidt i bøtten, da det er noget af det jeg altid ønsker at støtte

Kræft er som de sagde i showet også mange mennesker største frygt. Jeg har en stor frygt til at enten jeg eller nogle af mine nærmeste bliver ramt, og derfor valgte jeg at støtte med en lille beløb.

100.000.000 må da hjælpe lidt på det selvom jeg godt ved det ikke er nok

 

Er livet på SU ikke så let? Så find tips, tricks og gode råd på http://SULivet.dk 

Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Støttede også selv. Desværre uden at vinde en bil :(!

Utroligt mange penge der er blevet samlet ind når man tager højde for hvor lille et land vi er. - Tænk hvis et land som USA tog samme initiativ. Jeg tør slet ikke tænke på hvor meget det ville indbringe. 

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var super godt og se. Yes

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Super spændende at se - og fantastisk de nåede de 100 millioner. Jeg fulgte med i den bjælke nederst på skærmen, og opdagede at mange af virksomhederne, havde jeg besøgt før - rimeligt sjovt ;o).

100 millioner - tænk på al den forskning :-). Godt gået!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Casper Lorenzo Jensen:
100 millioner - tænk på al den forskning :-)

Ja, eller al den administration man kan spilde. Iflg. deres egne tal, er det tilsyneladende kun 48 millioner, der reelt kommer til at gå til forskning. Jeg har længe været fortaler for at man måske burde overveje at trimme den organisation, da jeg har på fornemmelsen at der kan spares rigtigt mange penge derinde.

Men fred nu med det. I virkeligheden tror jeg ikke det er Kræftens Bekæmpelse vi skal sætte vores lidt til, når det gælder om at knække "cancer koden". Det ville jo være at udskrive en fyreseddel til dem selv, hvis det skulle lykkedes. Men jeg håber da  hvert fald at pengene trods alt kan være med til at gøre en lille forskel, og at de opnår nogle resultater.

Under alle omstændigheder er det et rigtigt flot resultat, der viser at det her er noget vi alle gerne vil komme til livs. Jeg håber at al den fokus, og Susanne Bjerregaards udtalelser, kan være med til at rejse en debat om hvorvidt vi kører ad den rette vej, eller om det er på tide at skifte kurs. Om ikke andet så for at få be- eller afkræftet om alle de penge der sendes i den retning, bliver brugt optimalt.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Valby
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 109
Fra  www.adwise.dk Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Der blev fulgt med, og spyttet et par kroner i kassen. Så må vi jo håbe, at de får brugt pengene fornuftigt :)

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Ja, eller al den administration man kan spilde. Iflg. deres egne tal, er det tilsyneladende kun 48 millioner, der reelt kommer til at gå til forskning. Jeg har længe været fortaler for at man måske burde overveje at trimme den organisation, da jeg har på fornemmelsen at der kan spares rigtigt mange penge derinde.

Tror du kun at de bekæmper kræft, og at de restende rigtig mange millioner bare hældes i administrationen?

Faktisk går kun 7% til administration 

Kunne de f.eks. skære 2% af ved ikke at bruge så mange penge på markedsføring, telemarketing med mere, så ville de helt sikkert heller ikke indsamle så mange penge. 

igang:

Men fred nu med det. I virkeligheden tror jeg ikke det er Kræftens Bekæmpelse vi skal sætte vores lidt til, når det gælder om at knække "cancer koden". Det ville jo være at udskrive en fyreseddel til dem selv, hvis det skulle lykkedes. Men jeg håber da  hvert fald at pengene trods alt kan være med til at gøre en lille forskel, og at de opnår nogle resultater.

Hvorfor skulle de ikke være interesseret i at udrydde kræft, fordi at deres jobs så ville være slut? 

igang:
Under alle omstændigheder er det et rigtigt flot resultat, der viser at det her er noget vi alle gerne vil komme til livs. Jeg håber at al den fokus, og Susanne Bjerregaards udtalelser, kan være med til at rejse en debat om hvorvidt vi kører ad den rette vej, eller om det er på tide at skifte kurs. Om ikke andet så for at få be- eller afkræftet om alle de penge der sendes i den retning, bliver brugt optimalt.

48% til forskning
26% til patientstøtte
19% til forebyggelse
7% til administration

Hvordan bruges pengene optimalt, er vel altid ens egen holdning til tingene. Nogen ville gerne have mere på forskning, andre at der blev brugt mere til støtte for kræftramte patienter. Kræftens Bekæmpelse har valgt overstående fordelingsnøgle, og det er der helt sikkert en god grund til. Jeg har min tillid til at fordelingen er sat bedst muligt.

De rigtig mange millioner kunne helt sikkert havde gjort godt på rigtig mange andre områder end lige kræft. Men det er en helt anden diskution, og der bliver man aldrig enig, da det altid vil være folks præferencer. 

igang:
Under alle omstændigheder er det et rigtigt flot resultat, der viser at det her er noget vi alle gerne vil komme til livs.

Ja det er nemlig super flot!

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt sikkert en god sag, der bliver samlet ind til Yes

Min kone fik konstateret kræft i 2001, og vi havde 3 år på turne på diverse sygehuse. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at pengene er givet godt ud, og jeg har gået som indsamler siden.  ( Konen blev erklæret rask i 2007 Smile)

Men er der noget, som jeg ikke forstår, så er det at beløbene er fradragsberettiget ? Hvorfor hulen skal man kunne trække et beløb fra i skat (og ligge udgiften ud på hele befolkningen) fordi man gør en god gerning? Det klinger meget hult i mine ører Tongue Tied

Mvh John.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)