Kære amino'er Nu tænker jeg IKKE dating i almindelig forstand, når jeg siger amino dating - nærmere en form for parring af kompetencer selvstændige imellem. Få forskellige personer med forskellige kompetencer i dit netværk, så du altid har de kompencer ved hånden, som du skal bruge. Føj fx mig til dit netværk, hvis du mangler en skribent eller find en herinde, der kan opbygge en hjemmeside til dig, find dig en murer, en tømrer, en linkbuilder, en revisor eller en frisør. Find hvad du skal bruge herinde og føj de kompetencer til dit netværk, så kan I "dytte-bytte". På den måde kan I/vi hjælpe hinanden med at skaffe kunder til hinandens virksomheder og alle er glade - især kunderne Nu har jeg som skribent brug for kunder, der skal have tekster, men flere i mit netværk, der laver andre ting, så som hjemmesider, har måske også kunder, der har brug for tekster. Så kan de henvise til mig eller selv købe min ydelse, lige som jeg kan henvise til dem, hvis nogle af mine kunder har brug at få bygget en hjemmeside, har brug for SEO, der rækker ud over mine kompetencer, har brug for en facebookside eller få lavet en app m.v. På den måde har de/jeg mulighed for at få flere kunder i butikken. Tænk engang, hvor mange gange du som selvstændig erhvervsdrivende har brug for forskellige kompetencer - enten dine egne eller kompetencer som du skal ud at lede efter ..... website, tekst, marketing, facebookside, revisor, sælger, måske har du brug for en murer, tømrer, elektriker m.m. til at udføre ting i din virksomhed eller for din virksomhed og intet er bedre end at have gode kompetencer indenfor rækkevidde. Nu er dette forslag om amino dating af kompetencer jo ikke ligefrem at opfinde den dybe tallerken. Det foregår i vid udstrækning og heldigvis for det. Dette indslag er blot for at minde folk om at finde personer i god tid, som har gode kompetencer, erfaring, troværdighed og måske endda personer, som du kan ende med at finde så fantastiske at have i dit liv, at små projekter imellem jer begynder at blomstre. Det kan være affiliate, sammensmeltning af kompencer til en ny og stærkere virksomhed eller blot opstår der nye og uventede venskaber. Jeg kan i hvert fald anbefale dette. Så skulle nogle herinde have lyst til at have mig i deres netværk, så føj mig endelig til. Jeg ved, at jeg fx overvejer at udskifte min ret bekostelige revisor med en, der måske kan tilbyde lignende kompetencer til billigere pris. Jeg overvejer at finde sælger, da min tid er knap grundet skriveri. Jeg overvejer at finde samarbejdspartner til en konsulentvirksomhed jeg har..... alle overvejelser, der er lidt ude i fremtiden, men overvejelserne er der, så hvorfor ikke udforske, hvad der kunne være godt at have indenfor rækkevidde. Desuden kan man aldrig have venskaber nok (tiden kan selvfølgelig være en faktor ) og her på amino har jeg fundet personer, der er kommet til at få stor betydning for min dagligdag både arbejdsmæssigt, men også personligt. Vi kan berige hinanden, hvis vi vælger det. Jeg vælger at smide denne tråd som stof til eftertanke. Måske får jeg nogle spændende nye fisk i mit "net"værk. Det vil kun tiden vise... Og svarer jeg ikke lige med det samme så er det fordi jeg har travlt med at være selvstændig... for er det ikke bare skønt Skøn dag til alle derude. mvh. Anja
|
Genial ide Anja
Jeg har nok nogle folk jeg ville tage fat i hvis jeg skulle bruge noget indenfor nogle forskellige områder.
Men det kan også være svært at finde folk´s spids kompetencer ud fra en diskussion på et bestemt emne.