Hej med jer, Jeg påtænker at starte en modeblog og står i en situation hvor jeg er blevet ledig og derfor har mulighed for at få et 6-ugers selvvalgt kursus. Jeg kunne godt tænke mig, at bruge disse 6 uger på hjælp til at starte en hjemmeside op og til at lære hvordan jeg bliver synlig på nettet. Jeg har folk i mit netværk der har forstand på dette, men et godt kursus ville være fedt. Også fordi jeg godt kunne tænke mig, at få papirer på at have lært noget nyt, nu hvor jeg er ledig. Mine spørgsmål til jer andre bloggere lyder: Hvad ville I anbefale et kursus i? Design? Adwords/SEO? Eller opbygning/administration af egen hjemmeside? Hvad er vigtigst når man er uerfaren? Hvad havde I problemer med i opstarten? Har I haft succes med at få læsere på jeres side? Hvordan? Hvordan har I tjent penge på jeres blog? Bannere? Sponsorer? Hvor mange penge har I tjent? Andre gode råd modtages gerne:-) På forhånd tak! Helle |
Hjælp fra jer der prøvet at starte en blog! Adwords, design, SEO, økonomi mv.
- 1
Du er nød til at lære hvordan man opbygger og administrerer en hjemmeside først... :) først herefter bør du/ kan du overveje at søgemaskineoptimere det synes jeg... Vh. Mehmet |
E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.
Du kan tjene penge på bannere, sponsorer, adsense, affiliate, whatever. Du skal bare teste hvad der virker bedst for dig.
Der er modeblogs der tjener 10 kr om måneden og sider der tjener 100.000 kr. om måneden.
Jeg ville klart tage et wordpress-kursus. På den måde kan du komme billigt i gang og koncentrere dig om at lave noget indhold. |
Jeg vil i den forbindelse gerne gøre lidt reklame for http://www.antphilosophy.com/ , som er et site der fokuserer på affiliate marketing, og drives af Mikael Rieck (som også er her på Amino). Efter at have læst din tråd tænker jeg, at der er MEGET guld for dig at hente på denne side. Jeg vil i særdeleshed opfordre dig til at hente hans gratis e-bog, og læse den A-Z. Det tror jeg du vil komme langt med :) Jeg er desuden enig i, at et Wordpress kursus vil give god værdi for dig, hvis det er blogging du gerne vil beskæftige dig med. Held og lykke :) |