Godaften aminoer! Jeg synes lige jeg vil dele en lille spøjs hændelse med jer her til i går aftes. Her de sidste måneders tid har jeg kørt mange tests på Liked. Så her for få dage siden, smed jeg så en ny version af Liked på – og den har kørt fuldtid som det primære design siden da. Her til aften tjekkede jeg mine statistikker, for at se hvordan det stod til og hovsa! Besøgstallet for i går var stort set i bund! Det måtte være en fejl tænkte jeg. Jeg søgte på alle mine bedste søgeord i Google og jeg var meget simpelt røget fra nummer 1 og helt ud af indekset. Det var slet ikke muligt at se mine bedste sider, selv med site: i Google-søgningen. For søren da tænker jeg - og går og overvejer hvad der kan være galt. Så tjekker jeg robots.txt filen for at se om nogen har været inde og pille. Nææh. Alt er som det skal være. Det viser sig så, at jeg havde glemt at fjerne NOINDEX fra den senest lancerede version af Liked, som jeg selvfølgelig plejer at indsætte under URL-splittests af forskellige arter. Av! Heldigvis var det min egen fejl, så jeg kan ånde lettet op, men husk for søren at tjekke al jeres kode inden i trykker på den store opdateringsknap! :-) Bare en lille historie her fra. |
Ouch! Godt du opdagede det og ikke var taget på ferie eller lignende...! :-)