Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er denne konkurrence på facebook lovlig?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 12
Indlæg ialt: 113
Fra  Billigstandup.dk Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg så et opslag på facebook idag, hvor der stod noget i retning med: "virksomhed" giver en procent af denne månedsomsætning til kræftens bekæmpelse. Flere likes giver større donation.

Må man sige at man donere et vist beløb afhængigt af likes?

Er det tilladt?

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tabita,


Hvorfor skulle den ikke være det da? :)


Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne sige, at du donere fx 1kr per like, til et eller andet :) Det kan dog gå hen at blive rimelig dyrt :P

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Bording
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 239
Fra  FastSpeak Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tabita,

Jeg kan slet ikke se at der skulle være et problem med dette.

Man ser jo tit, hvis folk køber en vare, at et fast beløb går til velgørendhed.

Så jeg tror da det er fint nok

FastSpeak.dk - Nemt - Hurtigt - Billigt 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Fra  Job & Netværk Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at facebooks regler er sådan at man ikke må skrive at folks "likes" skal føre til det ene eller andet.

fx konkurencer reglerne er sådan: jeg ved ikke om de gælder på donation også men det kunne jeg forestille mig.

1. Du må ikke bruge Facebooks funktioner som tilmelding

Det er ikke tilladt at lave konkurrencer, hvor brugerne tilmelder sig ved at gøre brug af Facebooks almindelige funktioner. Det vil sige, at du f.eks. ikke må lave en konkurrence, hvor brugerne tilmelder sig ved at like din side, tagge et billede eller lægge en bestemt kommentar på et indlæg.

2. Brug af Facebooks funktioner må ikke være en betingelse for at deltage

Det er ikke tilladt at kræve af brugerne, at de bruger Facebooks almindelige funktioner, hvis de vil deltage i konkurrencen. Du må f.eks. ikke stille krav om, at brugerne liker, deler eller kommenterer et billede for at deltage i konkurrencen – heller ikke selvom det ikke bruges som tilmelding. Facebooks funktioner må heller ikke bruges som stemmer i afstemninger.
Der er dog to undtagelser: Du må gerne gøre det til en betingelse for at deltage, at brugeren har liket din side eller har checket ind. Du må stadig ikke lade brugerne deltage ved at like din side, jf. regel nr. 1, men det er tilladt at gøre det til en betingelse for at deltage. Det betyder, at du gerne må gemme din konkurrence bag en såkaldt ”fangate”, så kun de, der har liket din side, kan se og deltage i konkurrencen.

 Du skal administrere konkurrencen i en app 

Facebook kræver, at alle konkurrencer administreres i en app på en Canvas Page eller en Page App. Det gør konkurrencer noget mere komplicerede at afholde, men samtidig gør det det muligt reelt at afholde en konkurrence på Facebook, der lever op til de krav, regel 1-4 stiller.

Ved hjælp af systemer som ShortStack kan du nemt lave konkurrencer, hvor det er muligt at kommentere, like, uploade billeder, stemme m.v. Samtidig bliver det nemt at indsamle anden kontaktinformation og få plads til afsnittet, der fraskriver Facebook ansvaret.

Likes, kommentarer og lignende handlinger foretaget i en ShortStack-app vil dog ikke dukke op i brugernes newsfeed, fordi de – for at leve op til regel nr. 2 – ikke gør brug af Facebooks almindelige funktioner.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Med overstående regler, kan man læse den på forskellige måder:

Det er ikke tilladt at lave en konkurrence, eller donere penge hver gang en side bliver liked, da det kræver de bruger standard funktionen.

Der står at man gerne må gøre det til et krav, for at deltage, at man er fan af siden. hvilket kan forståes som følgende:

For hvert medlem af vores gruppe X, donere vi 1kr, du bruger ikke standard funktionen, så at like for at donere, men du bare sponsorere penge for hvert medlem (hvilket folk vil like, for at hjælpe til) :)

Hvis man har en konkurrence:
For at deltage i konkurrencen skal du like og share - her stiller man et krav.

Men man kan også sige:
Alle fans af vores gruppe der har 'delt' vores side, deltager i konkurrencen. - Her siger du nemlig ikke de skal, der konstatere du bare, at alle der har delt siden, er med i en konkurrence.

Om den holder ved jeg ikke, men altså det kommer an på hvordan man læser deres regler. 

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Danmark
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 25
Fra  Httml.dk Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tabita

Dette er fuldt ud lovligt, man kan endda kode en applikation der kan vises på siden, som holder øje med hvor mange likes der er kommet, og viser hvor mange penge der bliver doneret.

Disse bliver kaldt for "like-gates" og tjener kun det formål at eksponere siden.

Skide smart måde at blive set på, men også utrolig aggresiv. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)