Jeg er i den situation, at jeg har virksomheden Helbo Media og derudover starter jeg på en webshop her til d. 1. december.
Jeg har både en bankkonto til Helbo Media og en til webshoppen.
Til kontoen som tilhører Helbo Media, har jeg et betalingskort, hvilket jeg ikke har til den konto, som er tilknyttet webshoppen.
Mit spørgsmål er så...
Kan jeg - lovligt - anvende dankortet som er tilknyttet Helbo Media, til at købe lagervarer hjem med til Webshoppen? Eller skal jeg have et betalingskort som er tilknyttet den konto som hører til Webshoppen, og bruge dette i stedet.
Jeg tænker mest på, om det kan have nogen indflydelse på bogføring, regnskab og lovgivningen?
Går ud fra, at du har personligt selskab - og dermed et og samme CVR som omfatter begge virksomheder.
Det eneste problem i bogføringer er vel, at du måske ville finde det nemmere med samme konto til samme afdeling i selskabet - og ex at du vil køre en integration hvor du importerer fra banken, og gerne ville nøjes med at importere fra den ene konto - men er det samme selskab i slutregnskabet, som jeg forstår det, er det helt OK at bruge et og samme kort til betaling
Alternativt, har du hørt banken om ikke de kan give dit et extra visa til konto nr 2? Enten gratis eller for et rigtigt lille beløb - hvis det letter dig
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Går ud fra, at du har personligt selskab - og dermed et og samme CVR som omfatter begge virksomheder.
Det eneste problem i bogføringer er vel, at du måske ville finde det nemmere med samme konto til samme afdeling i selskabet - og ex at du vil køre en integration hvor du importerer fra banken, og gerne ville nøjes med at importere fra den ene konto - men er det samme selskab i slutregnskabet, som jeg forstår det, er det helt OK at bruge et og samme kort til betaling
Alternativt, har du hørt banken om ikke de kan give dit et extra visa til konto nr 2? Enten gratis eller for et rigtigt lille beløb - hvis det letter dig
vh
Tusind tak for din kommentar til tråden.
Jeg tror jeg vil forhøre mig i banken, om det er muligt at få et betalingskort til den anden konto også. Det lyder som en fornuftig idé, til at holde tingene adskilt.
vh
OPDATERING
Ville lige skrive, hvad det ente med. Har snakket med banken, og har fået bestilt et dankort til webshoppen, og uden beregning :) Tak til jer!