Jeg har længe kigget med fra sidelinien på amino, men nu vil jeg til at være mere aktiv. Jeg synes, der er en super mængde talent og innovativ kraft her, så det er super fedt.. Jeg har tænkt på lager i forbindelse med min forretningside, jeg går og roder med. Der er sikkert stor forskel på lager i forhold til, hvad man sælger/handler med, min ide er ikke helt klar endnu til "offentliggørelse", men måske hvis man tænker lidt overordnet. Lille lager: F: billigere husleje, billigere forsikring, mindre administration, hurtigere omstilling for ændringer i markedet U: Højere omkostninger ved indkøb, dyrere transport, længere leveringstid til kunder. Stort lager: F: Billigere indkøb,, hurtig levering, billigere transport (ved store leveringer) U: Dyr husleje og forsikring, mere administration, mange midler bundet i lager. Jeg tænker, om der findes en "formel" for optimal lagerbeholdning i forhold til fordele og ulemper - det er selvfølgelig en lidt abstrakt diskussion, når der ikke er en konkret lagersituation at vurdere ud fra.. |
Jeg synes du selv kommer meget godt rundt omkring evt. fordele/ulemper.
Evt. - fordi det ikke nødvendigvis er gældende med nogle af punkterne du nævner.
Men det må jo helt og holdent afhænge af dit marked, hvilke varer, omsætningshastighed, likviditet, leverandørsituation osv. osv.
Men absolut væsentligt at kigge på ihvert enkelt tilfælde.
Uden tvivl er der gode køb at gøre med god plads og likviditet...