Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordele og ulemper ved stort lager vs. lille lager

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe kigget med fra sidelinien på amino, men nu vil jeg til at være mere aktiv. Jeg synes, der er en super mængde talent og innovativ kraft her, så det er super fedt..

Jeg har tænkt på lager i forbindelse med min forretningside, jeg går og roder med. Der er sikkert stor forskel på lager i forhold til, hvad man sælger/handler med, min ide er ikke helt klar endnu til "offentliggørelse", men måske hvis man tænker lidt overordnet.

Lille lager:

F: billigere husleje, billigere forsikring, mindre administration, hurtigere omstilling for ændringer i markedet

U: Højere omkostninger ved indkøb, dyrere transport, længere leveringstid til kunder.

Stort lager:

F: Billigere indkøb,, hurtig levering, billigere transport (ved store leveringer)

U: Dyr husleje og forsikring, mere administration, mange midler bundet i lager.

Jeg tænker, om der findes en "formel" for optimal lagerbeholdning i forhold til fordele og ulemper - det er selvfølgelig en lidt abstrakt diskussion, når der ikke er en konkret lagersituation at vurdere ud fra..

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:05

Jeg synes du selv kommer meget godt rundt omkring evt. fordele/ulemper.

Evt. - fordi det ikke nødvendigvis er gældende med nogle af punkterne du nævner.

Men det må jo helt og holdent afhænge af dit marked, hvilke varer, omsætningshastighed, likviditet, leverandørsituation osv. osv.

Men absolut væsentligt at kigge på ihvert enkelt tilfælde.

Uden tvivl er der gode køb at gøre med god plads og likviditet...

Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 00:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa!

Du bør inddrage et lagerhotel i dine overvejelser... Og det bør du fordi:

F: Lagerleje udgør præcis det du bruger af plads, hverken mere eller mindre

F: Du har dine hænder fri for alt der hedder lager og skal blot koncentrere dig om at sælge og yde kundeservice

F: Dine fragtomkostninger bliver lavere idet et lagerhotel har en kæmpe volumen af pakker til at opnå priser der kommer alle tilgode

Og ulemperne kunne så til gengæld være:

U: Ikke selv som sådan adgang til varer (Lagerhotel kan ligge i en anden landsdel)

U: Du skal stole på at andre løser lageropgaven mindst lige så godt som du selv ville gøre det

U: Kontrollere regning for serviceydelser fra lagerhotellet

Blot en lille "apertizer" - tror nu nok at hvis man har et dynamisk forbrug af lagerplads, så ville et lagerhotel være at foretrække... Du slipper for alt der har med lager at gøre og sørg for at lave fastpris aftaler på ordrepakning og varemodtagelse mv, så går du sgu ikke galt i byen :)

Held og lykke !

Martin B.

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 01:31
Hej Au,

Jeg forstår ikke helt hvorfor at du allerede nu tænker i de baner? :)

1. Start småt...! :) 2. Udvid lageret i takt med at tilgangen af kunder vokser?

- Case closed...! :)))

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 22:26

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)