Nu sidder jeg lige og glor på en skatteopgørelse fra SKAT :(
STRAFrente for ikke betalt FORSKUDSSKAT ???
Man skal først indlevere selvangivelse omkring 1. juli året efter pågældende regnskabs år - alligevel forlanger de skat i forvejen, for at slippe strafgebyr/rente.
Det synes jeg ikke er rimeligt eller hvad...
Jeg er ikke så meget inde i det - det klarer revisoren, men synes næsten det ligger i ordlyden.
Måske den skulle prøvet ved EU domstolen, eller menneskerettighedsdomstolen :)
Ikke med helt på hvilken virksomhedsform, men selv et ApS skal skam betale en rente, hvis ikke det betaler skat under året. ALLE skal vel betale skat under året eller hvordan? Alle - selv lønmodtager og honorarmodtagere- skal vel først aflevere årsopgørelse efter Nytår - men de skal da forskudsregistrere og betale skat under året? Det er ikke forskudsskat - og det er der intet der hedder - det er skat som man betaler på basis af forskudsskemaet - for ikke at få hele regningen efter 1/7 året efter, hvor skatten da for længst skulle ha været betalt.
Du må ha undladt at forskudsregistrere og dermed betale løbende skat af dit forventede overskud under året - den kommer du ingen vegne med hos EU domstolen eller menneskeret - ALLE skal betale skat løbende - det er det man har forskudsskemaet til. Vær bare glad, den er ikke så høj renten, og man får ikke bod normalt,
Du har bare misforstået det eller er blevet dårligt informeret af din revisor - og laver så ikke den misser igen - du skal med andre ord se at få forskudsregistreret dit resultat for 2012 og komme igang med 2012 skatten NU
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
"Kravet" fra Skat kommer jo først efter 1/7 året efter, og der burde jeg så kunne betale skatten af det faktiske resultat.
kravet fra skat til alle andre skatteydere kommer jo også først året efter - og ha de ikke opgivet kapitalindkomst og honorar osv, så får de også ekstra rente
Jeg kan ikke se hvordan det skulle virke uden, så var der da ingen der ville lave forskudsskema og betale skat, alle ville gemme pengene længst muligt, og en del ville så nok slet ikke ha dem længere. Skat er nødt til at opkræve løbende og kravet fra dem kommer under optjeningsåret, ikke 1/7 året efter - det er bare først da de ved, at de har haft de penge til gode hele sidste år, fordi man ikke har lavet forskudsskema
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg tog mig lige en 1/2 time med revisoren for en opdatering på fordele/ulemper ved evt. udbytte, løn, forskudsskat, pension osv.
med lidt held vil det være de bedste penge du nogensinde har brugt - ofte kan man optimere meget mere end man tror, og stadigt være helt inden for kridtstregerne