Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger safe-investment project i Danmark

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg er startet på et samarbejde med en australsk investor, der vil lave en safe-investment i et etableret dansk projekt.

Han vil investere 3-5 mio dkr.

Min opgave er så at finde frem til det egnede projekt, og der tænkte jeg aminoer, som normalt er flinke, måske har nogle interessante tips el. links til websites hvor jeg kan finde det rigtige at investere i.

Måske har du selv et sådan projekt? Så hører jeg gerne fra dig, mail mig på fmpost@privat.dk, og få tilsendt flere oplysninger.

Safe investment defineres som et projekt, som investor vil tjene penge på, og opnå et godt afkast.

Kan du hjælpe mig videre i processen med at finde det rette?

vh Flemming

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 11:06
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Flemming,

En mulighed kunne være at i slår jer op som investor inde på Amino Kapital.

Link: Amino Kapital.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03

Tak for tippet Simon. Jeg kender ikke amino kapital så godt, så jeg vil lige kikke det igennem

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:48

Hej Flemming. Prøv at læse mit indlæg igennem og se om det evt. kunne være noget for jer. Alternativt kunne der være grundlag for et samarbejde på et senere tidspunkt i projektet hvor konceptet er prøvet af og risikoen dermed er mindre.

http://www.amino.dk/forums/t/179828.aspx

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:35

Hej Stefan.

det vil jeg gøre

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 12:42

flemming.dk:
Safe investment defineres som et projekt, som investor vil tjene penge på, og opnå et godt afkast.

Hej Flemming,

Kan du beskrive lidt nærmere om hvilke projekter I søger? Og hvilken tidshorisont investoreren har i tankerne, før han ønsker et afkast?

Venligst,
Kenneth 

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:45

Hej Kenneth.

Større million-projekt. Ny ejendomsprojekter ( kontorbygninger fx ), storcentre. 

Eller energi , clean tech projekter i dk, eller Norden. 

Kender du til nogle nye større projekter ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47168
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

flemming.dk:
Safe investment defineres som et projekt, som investor vil tjene penge på, og opnå et godt afkast
Det synes jeg er for tynd en definition. Det vil man ved alle investeringer som så er Safe Investement

Du må ha mere kød på. Du kan se til ex bankernes risikoprofil definationer.

Dels må man ha en tidshorisont med - det som er sikkert på 1 års basis er ikke under samme sikkerhed/risiko på 10 års basis, dels må man muligvis kende lidt til om det er beskattede midler eller ikke og så vil der være en krølle på som hedder valutarisiko - Australske $ mod Euro/DKK

En rigtig risikoprofil indeholder f.eks, at på 10 år er risikoen for at tabe 20% historisk  10% og muligheden for at tjene 50% er 90%

Såden en kan man naturligvis kun bygge på historiske facts for en gruppe investeringspapirer, så du vil ikke kunne komme så langt, men der er en meget klar sammenhæng mellem muligheden for at tjene mange penge - og den risiko man vil løbe. Det er ikke spor svært at give din investor sikkerhed for 1% om året og 0 i tab på 3 år, men vanskeligheden opstår, hvis han skal garanteres 15% om året og max risiko 3% tabt på 3 år.

Jeg ville nok i dit fald som minimum skrive:

1 Den tidshorisont investor vil forvente.

2 Hvad investor maksimum vil acceptere i tabs risiko i % i løbetiden

3 Hvad investor har som forventning til den mest sandsynlige forrentning i løbetiden

4. Hvad investor krav er, til det du fint nok beskriver som "etableret projekt" - Hvor mange års historik er minimum for at være etableret projekt

Se så har du noget seriøst folk kan arbejde ud fra, ellers tror jeg bare du får en samling pengehungrende mennesker i røret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

yes, du har en pointe John.

Vender tilbage senere på ugen med mere facts på hvilke projekter, der kan være interessante 

Fra Søborg
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 13:35

Safe investment = køb diamanter

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)