Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Udvikler vil levere custom løsning i stedet for Magento!

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er ved at få udarbejdet en webshop, og jeg havde bedt om at få den udviklet i Magento, da jeg har fået indtryk af, at det er en god platform, da der er mange udviklere, - og mange plugins som f.eks. e-conomic, GLS, Quickpay mv.

Nu fortæller han mig så, at han har udviklet den som "custom made" i PHP, da der bl.a. er et meget omfattende/detaljeret designmodul med løbende preview af en skjorte.

Jeg er ny i det her webshop halløj, så det er vigtigt for mig, at siden efterfølgende er nem at vedligeholde/opdatere, samt at den snakker 100 % sammen med e-conomic, GLS, Qickpay osv, så fakturaer bogføres automatisk, pakkelabels oprettes automatisk osv. osv.

Kan en custom løsning lave det som en Magento kan, - eller skal jeg holde fast i, at den skal leveres som Magento.

Pleeeeease hjælp mig, kyndige Amino-folk.

Mvh
Chris

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 09:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Magento giver dig masser af muligheder i forhold til udvidelser, og sikrer dig uafhængighed af udvikleren. Der kan være fordele i custom made. Jeg vil dog sige at du skal stå fast på aftalen og få det lavet i Magento.

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Skrevet kl. 09:51

Tak for svaret, Jesper. Smile

Er sgu i syv sind lige nu.....

Mvh
Chris

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:52

Hvis du har bedt om at få den lavet i Magento og han har lavet den fra bunden selv så kan du godt bede om at han laver det om eller ikke betaler ham og finder nogle andre der kan.

Der vil sagtens kunne laves et plugin til Magento som kan det du ønsker.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 09:52

Du skal ikke være i syv sind. Du skal bare kræve han levere det han har lovet. No doubt.

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 09:55

Skal det forstås sådan, at du har indgået en aftale om at få udviklet en shop i Magento, og din udvikler derefter er gået i selvsving og har lavet en ny shop fra bunden til dig, uden at informere dig undervejs? I så tilfælde har han et forklaringsproblem, da han er bundet af almindelig tilbud og accept. Jeg antager ligeledes at i har indgået en skriftelig samarbejdsaftale, hvor betingelserne - herunder udviklingen i Magento - indgår?

Det være sagt, så er spørgsmålet om en custom webshop kan det samme som en Magento kan et lidt svært spørgsmål at besvare.. fordi det kommer naturligvis an på den shop han har lavet :) Hvis han har inkluderet ALT, så kan den jo ALT.. har han derimod inkluderet INTET, ja, så kan den INTET. Dog skal du holde dig for øje, at en af de store fordele ved at vælge Magento er, at det er et system som MANGE udviklere kender og ved hvordan man koder op imod. Du har derfor langt bedre muligheder for at finde udviklere fremadrettet, hvis du vil have foretaget ændringer/udvidelser til din shop. Hvis din udvikler derimod har lavet hele skidtet selv fra bunden af, så vil andre udviklere først skulle sætte sig ind i koden, hvilket tager tid (læs: er dyrt). Han har dermed til dels skabt lock-in, da han vil være den åbentlyse person at kontakte vedrørende fremtidigt arbejde.

Hvis i har en forudgående aftale om at udviklingen foregår i Magento, vil jeg derfor opfordre dig til at holde fast i dette. Jeg har svært ved at se dine fordele ved, at shoppen pludselig bliver udviklet fra bunden af.

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 09:58

Hej Chris,

En custom løsning kan sagtens levere de samme resultater! :) Og i nogle enkelte tilfælde anbefales det endda at man vælger et custom cms, fordi at kundens ønsker er uforenelige med hvad en standart-shop kan "som standart"... Men i det her tilfælde, og udfra din mikro-beskrivelse, så kan jeg på ingen måder se nogen grund til at vælge en custom løsning! 

Faktisk vil jeg endda gå så langt og sige, at du fremfor en magento-løsning, SKAL vælge en presta...! :) Presta har alle de moduler du nævner, det er ultra nemt, og lige til at gå til...!

Hvorimod at der med en custom løsning vil opstå tonsvis af problemer, fordi at det hele skal kodes fra bunden af, testes, og testes igen! :) En anden kæmpe ulempe ved custom løsninger er at du binder dig til den programmør i alt den tid du har hjemmesiden...! Det er ikke lige så nemt for en anden at finde rundt i alle de mange filer, som ham der har udviklet det, i tilfælde af at i bliver uvenner eller at din nuværende programmør bliver ramt en af bus f. eks? :)

Trust me, en Presta eller magento-shop er vejen frem for dig - Udfra den beskrivelse du lige kommer med der.. :) En hver der skriver/siger noget andet, er ude efter at tjene unødvendige mange penge på opgaven! :)

Vh. Mehmet 

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Skrevet kl. 10:01

Hej begge.

Tak for svarene. Ja, jeg har aftalen på skrift, og han har også erkendt, at det var en Magento løsning, jeg bad om, - jeg må prøve at holde fast i dét og så se, hvordan han forholder sig.

Tak igen. Smile

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 10:02

Hej Chris "igen" :)

I mens at jeg var ved at skrive mit indlæg, så er der kommet svar fra 3 andre flinke aminoer "Kristian Lund, Hvejsel, Niels Henriksen", som i grove træk skriver det samme.. :)

Jeg havde helt ærligt ikke set deres svar, da jeg gik igang med at skrive indlægget. Jeg var sikker på at jeg var den første der skrev, da jeg trykkede på send knappen. Men opdager så herefter, at mine kære med-aminoer, faktisk med deres egne ord, har formuleret ca. den samme mail..! :) Eller i hvertfald så anbefales ca. den samme ting.

- Du bør maksimalt være i 2-3 sind nu? hehe :) 

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Skrevet kl. 10:20

Han skriver nu, at selve designværktøjet (skjortedesigneren) ikke vil køre så godt/hurtigt i Magento som en custom/PHP, men at han godt kan lave det i Magento, - han fraråder det dog?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)