Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogføres apportindskud.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Min makker og jeg, har stiftet hvert vores holdingsselskab (ApS) via apportindskud for 80.000,- hver

værdierne (samlet apportindskud på 160.000,-) er ført videre til et fælles driftselskab.

Værdien består dels i materialer som vi kommer til at bruge/sælge hen ad vejen, dels af værktøj,maskiner og driftmidler.

Hvordan skal dette bogføres??? Jeg bruger e-conomic.

Ps. For en god ordens skyld, skal det nok oplyses at vi stiftede det hele kontant, og købte så de her effekter af os selv.

M.v.h. Lennart

Fra Colbjørnsensgade 3, 2tv
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 22:51

Som det det er - hvis det er varelager så debet lager / kredit egenkapital.

Husk dog, at der kan være krav til nogle revisorerklæringer ifm værdiansættelsen.

Fra Colbjørnsensgade 3, 2tv
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 22:54

Eftersom i købte af jer selv lige efter stiftelsen, kan i også komme ud i noget krav om erklæring her, da det i visse tilfælde såvidt jeg ved kan ske, at man vil sidestille jeres oprindelige (kontante) stiftelse, når i umiddelbart køber af interesseforbundne parter.

Stig

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 10:36

lefa2206:

Ps. For en god ordens skyld, skal det nok oplyses at vi stiftede det hele kontant, og købte så de her effekter af os selv.

Så er der jo ikke tale om apportindskud, men tale om et almindeligt køb af varer og driftsmidler, som skal bogføres på normal vis.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)