Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, lokal markedsføring m.m.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg er spritny på dette forum, men det ser utrolig spændene ud, håber der er nogle der vil komme med nogle input

Jeg har 2 netbutikker som sælger alt i el og vvs artikler, jeg har i ca. 10 mdr. forsøgt at komme ind på markedet, men det er svært, meget svært.

Jeg har forsøgt mange ting bla. adwords, banner reklamer osv. har brugt ca. kr.30.000 på det er penge som aldrig er kommet hjem

Mit problem er at jeg er oppe mod de store billigvvs, lavprisvvs osv. navne som mange selvbyggere og husejere kender, det gør det utroligt svært.  Desuden ved jeg godt at jeg er svær at finde på nettet

Jeg har prøvet at sænke mine priser, så jeg klart er billigst på stort set alt, men det giver ikke flere kunder næsten tvært imod, og jeg kan jo heller ikke leve af bare at flytte varer uden fortjeneste. Jeg har nogle kunder der køber direkte i butikken, men også nogle der ringer/mailer for et tilbud på større ordrer, og så ender det med at prisen bliver presset i bund, og at jeg enten sælger til mine indkøbspriser, eller med meget lille fortjeneste.(bare for at få en ordre)

Jeg har stort set opgivet at få en rimelig forretning til at køre på nettet, men ser muligheder i at focusere på lokalområdet. Her vil jeg kunne tilbyde kunderne at de kan afhente deres varer gratis på min adresse, så kunden sparer leveringsomkostningerne, få en personlig service og rådgivning, samt strakslevering hvis der er en kunde der akut mangler nogle bestemte varer.

Jeg kunne også godt tænke mig at levere f.eks pærer og lyskilder til butikkerne i lokalområdet (hundige storcenter, Greve center, City 2, Rødovre centrum, Glostrup center, Ishøj center) ja her er 1.000 vis af butikker, som bruger 10.000 vis af spotpærer, men jeg har prøvet at kontakte nogle butikker, men uden held, hvorfor? mine priser er tiptop, og de vil i mange tilfælde spare flere tusende kr.(i forhold til deres nuværende aftale) samt få en rigtig fin service.

En anden mulighed var at levere til komunerne i lokalområdet, men er her mødt med en lukket dør om at der er indgået aftaler!!!

Hvad syntes i jeg skal gøre?

Er der noget galt med min netbutik?

Mvh

Klaus Lykke Skov

Tilmeldt 13. Apr 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 02:35
På det tidspunkt hvor jeg kiggede på dine sider, virkede det hele meget trægt. Hvis det gør det til daglig, så vil brugerne nok forlade sitet.

I internetsammenhæng kan du starte med at få tildelt siderne noget relevant titelindhold istedet for "forside" etc.

Prøv f.eks. med et titelindhold som "billig vvs" og "vvs online".

Mange af de META værdier i "HEAD-delen" er overflødige.

Hvis det var mig, ville jeg tilføje noget relevant tekst på bl.a. forsiden.

Menuen i venstre side er ikke særlig søgemaskinevenlig. De sider jeg prøvede var ikke fundet af Google.

Som det vigtigste skal du prøve at skabe nogle links til din side. det er ikke let, men prøv anyway. 

:-)  

Tilmeldt 8. Jul 07
Skrevet kl. 02:59
Hej Kalle Balle

Det var sørme et hurtigt svar,

Til tider er siden lidt langsom, men for det meste fungerer det fint.

Nu er jeg ikke det store computer geni, så META værdier, og "Head delen" siger mig absolut intet? 

teksten på forsiden, har det noget at gøre med informationen til kunderne, eller til søgemaskinerne?

Når du skriver skabe links til min side, mener du så at jeg skal lave aftaler med andre hjemmesider/netbutikker om et "linksamarbejde" og er det bare for at få nysgerrige ind på min side, eller giver det noget i forhold til søgemaskinerne?

Mvh

Klaus

Tilmeldt 13. Apr 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 03:41

Dato: 08-07-2007 02:58:55 Forfatter: Klaus Lykke Skov

Nu er jeg ikke det store computer geni, så META værdier, og ''Head delen'' siger mig absolut intet?

teksten på forsiden, har det noget at gøre med informationen til kunderne, eller til søgemaskinerne?

Når du skriver skabe links til min side, mener du så at jeg skal lave aftaler med andre hjemmesider/netbutikker om et ''linksamarbejde'' og er det bare for at få nysgerrige ind på min side, eller giver det noget i forhold til søgemaskinerne?

Mvh

Klaus

Klaus. . .

META, TITLE og HEAD finder du i kildekoden til dine sider (Højre klik og "Vis Kilde").  Dem eller den der kører dit sitet, skal rette dette. Specielt er titel-feltet vigtigt her. 

Tilførsel af tekst er, optimalt set, mest for dine brugere. En godt tekstindhold vil automatisk virke positivt på søgemaskinernes måde at indeksere dine sider. Det udelukker ikke, at du anvender visse ord som er vigtige for dig at blive forbundet med, f.eks. "køb vvs onlione" og "billigt vvs"  etc. Man kan lidt spidsfindigt sige, at kunsten er at skrive tekster som forener disse to krav.  

Linksamarbejde med andre i branchen er ikke at foragte. Links fra andre dele af universet (transversale links) skal ikke udelukkes, men der er undtagelser (bad neibourghood).

Er dit site f.eks. tilmeldt DMOZ ? Google antages at lægge vægt på indholdet i netop dette katalog, fordi det er "menneskestyret".

:-)

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 13:39
Hey Klaus!

Sad lige og tjekkede din hjemmeside igennem.

Og der er desværre virkelig mange fejl, virker til websitet er dårligt programmeret, for den er slet ikke optimeret til firefox, der kan man slet ikke klikke på produkt menuen i produkt fanebladet. og det har endnu ikke lykkedes mig endnu at komme ind og se et produkt, det virker som om den står og laver loop, altså den ikke ved hvor den skal sende clienten hen.

Testede selvfølgelig også i Internet explorer hvilket havde samme resultat. Så kan sagtens forstå hvorfor du ingen nye kunder for, jeg ville også flygte hvis jeg skulle side og kigge på min browser load tid timer ud. Og du har jo mange konkurrenter på markedet, så det er let lige finde en anden, hvilket de jo helst ikke skal når de endelig fandt ind til din side.

Håber du kan bruge kritikken til noget, evt. overvej at få en programmør til at kigge det igennem, ellers måske få det hosted et andet sted.

Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.

Tilmeldt 8. Jul 07
Skrevet kl. 17:54
Mine netshops er lejet af grossisten (brødrerne A & O Johansen) dvs. jeg har lejet et færdigt koncept, hvor billeder(mangler desværre stadig mange billeder), priser, alt er færdigt. jeg mener de har ca. 130 netbutikker i DK

Så jeg skal vel ikke selv likke og bøvle med det, det er vel bare at kontakte it afdelingen, så de kan få rettet op på de fejl der er på siden.

Mht. tekst, så er det selvfølgelig mig der skal lave den, jeg vil i de nærmeste dage prøve at lægge noget relevant tekst ind på siden, for at se om det hjælper

Mvh

Klaus

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 21:00
Hej Klaus.

Siderne kører godt nok skidt. Jeg prøvede at klikke lidt rundt i menuen, for at se forskellige ting og næsten hver gang er det som om den går helt i stå og her sidste gang jeg forsøgte, tog jeg tid på det: Det tog 90 sekunder inden den åbnede kategorien Køkkenet op! Derefter tog det 80 sekunder, at vise underkategorien Emhætter. Igen 90 sekunder for at komme ind på en vare. Jeg kan godt forstå, at du ingen kunder har, for det er der jo ingen der gider vente på! Det jo helt galt - det skal du godt nok have gjort noget ved.

Jeg synes også du skal tage topbanneret op til revision, for det ser lidt kedeligt og "nusset" ud i detaljerne. Jeg tænker noget med stærke farver i stedet. Og Nordlux-billedet du har på forsiden af spotvvs.dk er alt for dårlig kvalitet - det er ikke ret pænt. 

Glæder mig til at se siderne igen, når de kører bedre.

Mvh Tanja MiraDesign - hvis du vil have smykker ingen andre har
Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 22:48
Jeg har lige været inde på AO''s web og afprøvet en af deres demoshops. Den er også helt umulig hvad angår load tider.
Tilmeldt 8. Jul 07
Skrevet kl. 00:23
Tak for input

I har fuldstændig ret i at det ikke kører særligt godt(det kører faktisk slet ikke) fordelen er at det er alle AO`s butikker der er nede, så jeg går ud fra at AO for kigget på det som det første i mogen, jeg har i hvert fald send dem en mail.

Siden har aldrig været super hurtig, man har måske ventet 8-10 sek førend der kom billede og pris på en vare.

Mht. topbanner, så kan jeg desværre ikke selv, og jeg har desuden heller ikke den software der skal til

Jeg har for 3 mdr. siden forsøgt at få et reklamefirma til at lave et nyt banner, som jeg også kunne bruge til et reklamebanner uden på huset, samt til bilen, visitkort osv. men sikke noget lort - det er utroligt hvad folk vil tage penge for!

Er der nogle af jer der ved hvor jeg kan få lavet et nyt godt topbanner uden det koster en  formue (jeg kan evt. levere pærer til kontoret)  

Mvh

Klaus

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)