Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger revisor i trekantsområdet - skal være ekspert i VSO/e-conomic.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften antyder, så søger jeg en revisor. Jeg har lige startet enkeltmandsvirksomhed og har fra start holdt dette adskilt fra min private økonomi på en særskilt konto oprettet i mit CVR nr. Jeg har bogført alt i e-conomic og synes selv, det er gået OK. Jeg importerer varer fra Thailand, hvorfor revisoren meget gerne må have forstand på import. Jeg har valgt virksomhedsskatteordningen, da jeg ved siden af virksomheden har fuldtidsjob og derfor kan lide idéen om opsparet overskud (samt mulighed for at trække 1. års underskud fra i topskatten).

For at konkretisere, hvad jeg har brug for hjælp til:

1: Jeg skal have HELT styr på VSO, - hvad skal opgøres ved årsskifte (kapitalafkast, opsparet overskud mv.), og hvordan gør jeg det.

2: Importmoms og told, - er der noget jeg skal være opmærksom på (udover det, jeg allerede har fundet ud af).

3: e-conomic. Er min kontoplan OK, - eller kan den laves smartere. Hvordan ser hidtidige bogføringer ud, - er det rigtig lavet?

4: Diverse gode råd til en iværksætterjomfru.....

Jeg har flere steder set tilbud til iværksættere om 2-3 timers gratis rådgivning, - kan jeg i 1. omgang dække mig ind under det, vil det være fantastisk. Wink Ellers er jeg naturligvis klar til at betale.

Jeg vil gerne understrege, at det er en uddannet revisor, jeg søger. Altså ikke en regnskabs-/bogføringskyndig, - det er vigtigt, at vedkommende har 110 % styr på ovennævnte. Jeg har tidligere haft besøg (og betalt for) et par ikke-revisorer, - og jeg synes stadig ikke, jeg har fået svar på mine spørgsmål. Indifferent

På forhånd tak.

Mvh
Chris

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 21:35

Slet ingen hjælp at hente? Huh?

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 08:37

Hej Chris

Har du prøvet at kigge på e-conomics revisorliste? Der kan du filtrere på ydelser, beliggenhed og type af revisor, så du kun får vist f.eks. statsautoriserede revisorer.

I øjeblikket er der 390 statsautoriserede revisorer på listen, men i alt flere end 2.500 administratorer, som vi kalder det her i e-conomic.

Jeg håber, du der kan finde en, som kan hjælpe dig.

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 18:24

det er vigtigt, at vedkommende har 110 % styr på ovennævnte. Jeg har tidligere haft besøg (og betalt for) et par ikke-revisorer, - og jeg synes stadig ikke, jeg har fået svar på mine spørgsmål. Indifferent

Så er det ikke noget for osWink

Men du skriver du vil få underskud i 2012, såvent med VSO til 2013, da det er en mulighed man vælger år for år. Sålænge man ikke har opsparet noget.

Mvh

kah

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)