Helst alle dem der er inden for dit emne, og derefter kan du se på hvor det er smartest at starte med at fokusere. uden søgeordsanalysen, vil du jo bare gætte løs på hvad der er smartest.
Alt du kan skrabe til dig - få lavet en masse relevante sider hvor du kan få trafik fra Google. Både på dine produkter/produktgrupper men også fra long tail søgninger hvor en person eks søger på noget hvor du kan bidrage.
Eks har vi lavet denne side - sådan skifter du dit golf grip og her får vi en masse relevante søgninger ind på siden. Ddet giver ikke nødvendigvis et salg i første omgang.. men på den lange bane så kommer disse mennesker gerne igen.
En anden god måde at få idéer til søgeord, udover de ting som allerede er blevet forslået, er simpelthen at bruge sit netværk. Du behøver ikke at lave en fokusgruppe eller spørgeskemaundersøgelse, men blot spørge venner, bekendte og familiemedlemmer (som kan svare objektivt og neutralt), hvad de ville søge på, hvis de skulle lede efter de varer du sælger.
Hvis du har flere kundesegmenter (specielt med større aldersforskelle) er det selvfølgelig vigtigt at spørge personer som repræsenterer alle segmenterne. Der er meget stor forskel på hvordan mennesker bruger Google, specielt fra unge til ældre, men også alle generationerne derimellem.
Som det er nævnt før er Google Keyword tool et must når du skal lede efter søgeord. Men husk at tænke stavefejl, synonymer osv. ind i din keyword analyse og research.
Jeg blogger på AntonHoelstad.dk om digital markedsføring, herunder blandt andet om Google AdWords, SEO, affiliate marketing og Wordpress.