Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vigtigheden af placering af webhotellets servere

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne starte et tysk affiliate site op, og har tidligere hørt at det er bedst hvis webhotellets servere er placeret i samme land som det skal ranke på i google.. men nu har jeg lige læst det modsatte og samtidig at det webhotel jeg bruger nu "one" at deres servere skulle ligge i Holland. Og det er mine danske sider jeg bruger hos dem..

Nogle der kan bekræfte at det ingen betydning har hvor i verden serverne er placeret i forhold til seo???

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Placeringen af din webserver kan have betydning.

Matt Cutts har følgende at sige om placeringen af din server.

Du kan dog bruge Google Webmaters Tools til at angive hvilke(t) land(e) dit website henvender sig til, hvis dit domæne er et .com, net eller andet generisk domænenavn. Det kan ikke lade sig gøre for f.eks. .de, .se og .dk, da Google anser dem for at være pejlemærker i sig selv.

 

Sådan angiver du det foretrukne domæne på Google Webmaster Tools:

  1. Log ind på https://www.google.com/webmasters
  2. Vælg det website, du gerne vil angive geografisk placering for.
  3. Gå ind i menuen til venstre under "Konfiguration" og derefter "Indstillinger".
  4. Under punktet "Geografisk mål", klik i boksen "Målbrugere i ", vælg land og klik "Gem".

 

For en mere uddybende forklaring på geoplacering af websites, end den Matt Cutts er kommet med, kan du se følgende video.

 

 

Der er også svartiden på dit website, du skal tage hensyn til. En lang svartid vil få flere besøgende til at hoppe fra tidligt i deres besøg og du vil derfor få færre sidevisninger og flere bounces, som kan gå hen at påvirke din placering i Google. Det bude dog ikke være noget problem for dig, da Holland ligger tæt på dine tyske besøgende

Tilmeldt 10. Feb 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Super godt svar.. så vil jeg sætte mig til at se de videoer der... Mange tak for det :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)