Vi har været i dialog med TV3 om det kunne være interessant for en virksomhed som vores at komme med i deres TV reklamer.
Men et eller andet sted føler jeg mig som en meget nærig jyde som har svært ved at se mine penge komme tilbage på bundlinjen, sagt med andre ord jeg mangler at blive helt overbevist om det kan være en god forretning for en "noname" netbutik at lave TV reklamer!
Når vi normalt markedsføre skiftselv skal vi helst have tre kr igen hver gang vi smider én kr før vi føler vores penge er givet godt ud, men det mål tror jeg vil være urealistisk på TV, så ved en TV kampagne jeg være rigelig tilfreds med at se pengene komme igen én til én.
Er der nogle Aminoer som har prøvet TV eller finders der en tommelfinger regel for hvor mange % det konvertere? Jeg har regnet mig frem til at ved ca. 2.000.000 eksponeringer i målgruppen skal vi have en konverterings % på ca 0,1 % før det løber rundt.
Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk
Jeg arbejder sammen med både TV2 og TV3 og jeg har vist nok nogle tal til at ligge med hvor meget andre virksomheder har fået ud af at have tv reklamer, men jeg vil godt hjælpe dig med hvordan du kan få TV reklame meget billiger :O))) ved at vælge de rigtige programmer, bare skriv en PB så skal jeg nok skrive hvad jeg kender til :O)))
Jeg har været med til at sætte tv spots op for en lille håndfuld kunder af mine :) jeg har formidlet kontakt mm...
Hvilken TRP tilbyder de? Hvad er målgruppen? :) Er det landsdækkende eller afgrænset til hovedstaden?
Og har du forsøgt at indhente et tilbud fra sbs tv også? :)
Det der sandsynligvis vil ske, er at klikraten på hjemmesiden vil stige, sammen med afvisningsprocenten! :) konverteringsprocenten? - minimalt... :)
Jeg ville langt hellere bruge pengene på god gammeldags seo, hvis det var mig :)
Vh. Mehmet
Vi bruger allerede en del penge på online markedsføring og arbejder løbende på at optimere vores salg, samt på vores side.
Men min nysgerrighed der er blevet pirret, efter at TV3 har kontaktet os. Det udgangspunkt de har lavet for os er: 160 TRP, W21-50, AvgFreq: 3,8 og prøve en kampange som skal køre over 10 dage og give 1755200 visninger til målgruppen.
Det jeg mangler for at blive overbevist om at det kan være en god forretning for vores vedkommende er nogle tal til min formel. For når jeg sidder og kigger stattestikker i analytic mv. syntes jeg der er skræmmende så ens de besøgende agere uge efter uge. Derfor tror jeg ikke det er helt urealistisk der kan ligge en case som kan bruges til at lave en sandsynlighedsberegning på vores butik.
Jeg vil give dig ret i at der er en stor sandsynlighed for at pengene vil give et langt større afkast i decideret salgs orienteret online markedsføring.
Jeg synes at du først skal se på dit budget om der er en mulighed for at tage en 'risiko' og dermed lave en TV reklame..
Hvis du har et stram budget bør du noget holde dig fra det, selvom det lyder fristende..
Ellers ville det være sjovt med tv reklamer som du også kan smide på din hjemmeside ..
Hvad med radio ?
Vi har ikke budgetteret med en markedsføringsomkostning af denne størrelse, men der er plads på bunden til vi vil have råd til at smide pengene ud af vinduet, men det tror jeg ikke der er nogle der syntes vil være sjovt at gøre, derfor ønsker jeg at kunne sandsynliggøre risikoen inden vi åbner vinduet.
Radio er udelukket for her vurdere jeg at vores målgruppe er for langt fra deres adgang til internettet. Havde du spurgt mig for et par år siden ville jeg have sagt det samme om TV, men nu er der jo efterhånden rigtig mange som har ændret deres TV vaner så man nu sidder med en laptop,tablet eller lign foran fjernsynet, så i mine øjne er det måske ikke ligeså umuligt at nå ens "online" målgruppe uden for det online medie som det var for 2 år siden.
Men igen den ubekendte faktor er vigtig for mig at få belyst før jeg jeg kan blive overbevist om det er noget for os, eller er risikoen værd.