Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura og indberetning til skat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er en selvlært programmør, og har i langtid gået og lavet diverse hygge projekter, altså ikke noget der har været nogle penge i. 
Jeg blev kontaktet af en ven, da hans kæreste har en lille virksomhed, hvor de skulle have lavet et "visit kort" på nettet. Jeg sagde selvfølgelig ja, og tilbød at hjælpe, dog benægtede han, at jeg skulle gøre dette gratis, og satte en time pris på 100 kr., hvilket jeg var tilfreds med, da dette ikke er en prof. beskæftigelse. 

Nå nok om det. Mit problem er, at jeg skal have lavet en form for faktura til hende, som hun kan bogføre. Jeg ved så meget at moms mv., selvfølgelig ikke skal på den. Men hvad skal den indeholde? Jeg har googlet mig frem til noget ala.

Navn, adresse, cpr nr. (da jeg ikke er et firma), ydelse og pris. Er det meget forkert?

De penge jeg får for det, skal selvfølgelig også opgives til skat. Hvordan gør jeg det inde på tastselv?

Håber på nogle gode brugbare svar. På forhånd tak for hjælpen,

Mvh
Morten 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten2003:
Navn, adresse, cpr nr. (da jeg ikke er et firma), ydelse og pris. Er det meget forkert?

Nej!

Pengene indgår som en del af dit beløb på din årlige selvangivelse. I princippet skal ham du har arbejdet for indberette beløbet til SKAT. Din opgave er at tjekke om beløbet om beløbet er med på din selvangivelse - eventult påføre det hvis det mangler eller lave korrektioner hvis du har udgifter, som skal modregnes.

/Henrik

Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:00

Hej Henrik,

Som jeg læser det, så skal jeg intet selv indberette blot kontrollere at, hun har indberettet beløbet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:14

Korrekt. Yes

Husk selv at påføre det hvis hun har glemt det. Eller ændre det hvis du har haft nogle udgifter der kan trækkes fra.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46672
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:21

Bare i tillæg til Henriks perfekte svar - når jeg nogen gange skriver en honorarregning som person, med præcis du oplysninger du angiver - og jeg ikke lige har noget selv at trække fra præcis den opgave, så skriver jeg faktisk netop på min faktura

Venligst udbetal til min konto xxx xx og indberet som B-skat gruppe 05- netop for at være rimelig sikker på at de også husker det, så jeg skal rode mindst muligt med det og en eller anden ikke får indberettet det som et eller andet tosset Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)