Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan .nu domainer betale sig?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg overvejer stærkt at investere i et .nu domæne til en
webshop jeg ønsker at starte. Problemet er, at det danske domæne er optaget, men
uden nogen form for indhold.
Men kan det betale sig, vil danskere ”turde” bruge et domæne
der ender på .nu og hvordan ser google på .nu domæner i forhold til domæner der
ender på .dk?

- Lars
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:48
Hold dig fra nu domæner, sorry to say men internet brugere er simpelthen for dumme, hvis du siger "billigelinser" "punktum"/"dot"/"whatever" "nu" vil de taste billigelinsernu.dk eller billigelinser.nu.dk. Har en enkelt kunde som har sin hovedside på et nu domæne og det fungerer, men de har skrækhistorier hvor kunderne ringer og siger de har fået en folder med posten(reklame) eller på anden måde kommet i besidelse af url'en på tryk. De kan blandt andet finde på at påpege trykfejlen, "der står billigerejser.nu det hedder altså .dk....den adresse virker forresten ikke".

Det er noget rod, drop det.

Læs evt. den artikel jeg her har skrevet (siden er under konstruktion så den er sikket fyldt med gramatikfejl, seo fælder og døde links :P)

Gode domænenavne

/ Mikkel

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 01:12
Samtidigt vil det skabe en masse problemer, hvis .dk-domænet på et tidspunkt får indhold. Hvis du så markedsfører din side, vil folk huske dit navn og vil derfor starte med at lede efter dinside.dk og ikke dinside.nu
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 03:43
Jeg overvejer stærkt at investere i et .nu domæne til en
webshop jeg ønsker at starte. Problemet er, at det danske domæne er optaget, men
uden nogen form for indhold.
Men kan det betale sig, vil danskere ”turde” bruge et domæne
der ender på .nu og hvordan ser google på .nu domæner i forhold til domæner der
ender på .dk?

Både ja og nej:

• Nej, fordi det ikke er så udbredt i danmark at bruge .nu - danskerne har været meget langsomme til, at udnytte muligheden, men det er begyndt , at komme frem i markedsføringen i DK så småt. Der findes nogle enkelte eksempler....

• Ja, fordi pga. sammenhængen med det skandinaviske sprog, dvs betydningen af ordet nu(!!) i alle skandinaviske sprog er den meget brugt/udbredt i andre nordiske lande som Sverige, Norge, Finland osv. Speciellt i sverige er den næsten ligeså udbredt  som .se domænet (næsten 40 .nu/60 .se vil jeg gætte), hvorfor det er en god ide'e at bruge det, speciellt hvis du ønsker mange fra resten af norden.

Derfor er det også et godt domæne at bruge hvis man vil spille på ordet, da danskerne også forstår indbørden af jegvilhave.nu, givmigdet.nu -  men det er fordel hvis du bruger et domænenavn som relaterer og spiller på ordet/betydningen nu(!!!).

Men som MCsolutions skriver så skal du tage med at danskere er meget stokkonservative og er langsomme til, at rykke sig og lære nye ting.
Så uanset hvad - så skal du have .dk domænet med i posen - du f.eks kan redirecte .dk til dit .nu domæne om det er det du ønsker så .nu er topdomænet i dit netværk. Det er bare vigtigt at have .dk med for at sikre sig at "snotdumme" kunder også kommer til det rette sted - dit website.

Tilmeldt 1. May 07
Skrevet kl. 17:59
Som jeg kan se er der delte meninger :)

Jeg ville dog rigtig gerne købe det .nu domæne. da hvis man udtaler domænet, så passer .nu rigtigt fint ind :)

- Lars
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 18:54
Jeg vil fraråde dig at benytte et .nu domæne.

Jeg har selv benyttet domænet www.notebook.nu hvilket resulterede i at folk enten besøgte eller sendte mail til notebook.dk, hvilket jo ikke giver kunder.

Jeg besluttede sidste år ikke længere at benytte domænet og jeg må da også indrømme at det er lidt plat men et .nu domæne

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 22:51
Det er derfor jeg siger at det er vigtigt at få dk domænet med - fordi der er altid "snot dumme" dumme kunder som vil forsøge sig med .dk.
Derfor skal mail'en på. dk (Du kan evt. sætte catchall på) domænet bare videre sendes til ditmail@jegvilhage.nu domæne og så der der ikke noget problemer i det. jegvilhavenu.dk redirecter selvfølgelig til dit jegvilhave.nu website...

Dvs.:

• Mail fra kunder,sendt til dk bliver videre sendt til .nu

•    
  • Kunder som skriver jegvilhavedet.dk sender videre til websitet jegvilhavedet.nu

Tilmeldt 1. May 07
Skrevet kl. 19:32
Godt nok delte meninger. Men kan se i hælder til ikke at købe et .nu domæne.

Findes der ikke et script eller noget der kan komme med anbefalinger til domæner, hvis man indtaster et par keywords :) ?
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)