Har et spørgsmål som jeg håber en fagmand kan hjælpe med ? Har en bekendt som udlejer nogen ejendomme, han har haft en lejer i 2 år de har ikke vil betale for deres forbrug og de er nu røget ud, men, de har meldt ham til LLO som nu har stillet et krav til ham på 37.000 pga at han har ændret i lejekontrakten så det ikke er en standard, den er så ugyldig og derfor kan de åbenbart slippe for at betale for deres forbrug en smadret have og en masse ødelagt inventar. Grunden til jeg skriver er ikke gratis advokatbistand men et råd om han skal køre en sag mod ham og gøre krav på betaling af deres forbrug samt det de har ødelagt for han er lidt opgivende og vil bare betale for at få fred, men kan det virkelig være rigtig at man kan ødelægge en anden mands hjem bruge vand og strøm og bare skride og så med en fed check i hånden ? Det kan godt være kontrakten ikke lige passer LLO men han har jo stadig skrevet under, så vil det ikke gælde i en retsag? Har ikke brug for bagkloge hoveder som alligevel ikke ved noget, men et ordenligt råd om jeg skal råde ham til at køre sagen ? På forhånd tak og go aften. |
Det er surt show og lejeloven er blevet en ondartet parodi på lovgivning, men der allerførste
spørgsmål er om lejeren overhovedet har penge til at betale.