Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl i regnskab - Hvad gør jeg nu ??

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

JA DU SKAL STARTE FORFRA, bare for hvis der skulle være tvilv.

Mvh

PA

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 19:37

Jeg vil stadig mene, du IKKE skal starte forfra.

Jeg kan heller ikke se, hvad problemet med SKAT skulle være. Du vil alt andet lige have dit på det rene - også selvom SKAT ikke kan finde rundt i dine posteringer, som jeg nu nok vil mene de kan, hvis det bliver bogført rigtigt.

Har du sendt kreditnotaer ud til kunder, og derefter en ny regning? I så fald kan der også opstå et problem her, hvis du ikke har de originale fakturaer (med fejl) og kreditnotaerne i din bogføring.

Mvh. Martin

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 07:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tilslutter mig Martin. I forhold til transaktionssporet, så vil det ikke være retvisende hvis ikke de fejl og efterfølgende korrektioner fremgår heraf. Det kan have særlig betydning i tilfælde hvor skat kommer på besøg - hvis ikke de kan få din moms til og stemme i de enkelte kvartaler har du for alvor et forklaringsproblem! Hvis du går ind og bruger andre faktura, end dem som er sendt til kunden vil du risikere problemer med lige netop dette, samt transaktionssporet ikke stemmer overens med de faktiske begivenheder så der vil man overtræde bogføringslovens bestemmelser!

Statsautoriseret revisor - København

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 07:58

Præcis :)

Fra Albertslund
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Fra  TidOp Skrevet kl. 00:23

kah:
JA DU SKAL STARTE FORFRA

Nej, mener klart at du ikke skal starte forfra.

Som tidligere nævnt er der transaktionssporet, som skal passe.

Noget andet er dine fakturanumre, hvor der så vil mangle et eller flere numre til din fejlfaktura og tilhørende kreditnota. Husk at fakturaer skal være fortløbende nummerede inden for det samme regnskabsår.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 00:31

Det kan måske tage længere tid at korrigere 20 bilag og taste dem igen end det vil tage at taste de 150 bilag fra starten af igen.

Der er en vurderingsag. Du KAN gøre begge dele.

Jeg selv synes ikke godt om rod i regnskaber og derfor ville jeg starte forfra hvis det var mig. Det kan være svært og forvirrende at rette og du kan nemt lave endnu flere fejl når du nu retter for du bliver måske forvirret og laver endnu mere rod.

Tilslutter mig dem ovenfor der foreslår at du får fat i en der kan lave dit regnskab for dig, så kan du drive forretningen som du er god til og spare dyrebare timer på den måde.

Hvis du sætter dit system rigtigt op så kan du få meget mere end et regnskab ud af det, du kan få ledelsesrapporter der fortæller dig hvor du evt kan forbedre forretningen.

Stick out tongue

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:34

Jeg mener helt klart, at du skal rette fejlene og ikke starte forfra. Der er også noget lærerigt i at have lavet fejl. Hvis fejlene var mest udtalt i starten og er blevet færre på det sidste, er alt da som det skal være. Vi lavede allesammen fejl i starten, og hvis de bare bliver rettet, så er det da en ærlig sag!

Du vil også komme til at lave fejl i fremtiden, som skal rettes. Vi har lavet regnskab her i snart 10 år og laver stadig fejl ind imellem.

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 40
Fra  Revisionsfirmaet Jørgen Poulsen ApS Skrevet kl. 11:38

Hej

Hvis du ikke har bogført kladden....

Så kan du jo rette fejlposteringerne ved at klikke på blyanten.

Fakturaerne har du jo rettet med kreditnotaer.

så skulle det ikke være nødvendigt at starte forfra, alle starter med at lave fejl, så pyt med det.

Jørgen

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)