Hej Amino'er Så er vi på den igen. Mig on en kompagnon startede i januar en ny virksomhed og skulle selvfølgelig derfor føre regnskab. Jeg vil være ærlig at indrømme at jeg ikke ligefrem er mester i bogføring, men jeg har forsøgt så godt jeg kunne, og det har så vist sig ikke at være helt tilstrækkeligt :) Jeg efter at ha gået hele regnskabet igennem kan jeg se at jeg i starten har lavet en del fejlposteringer, som jeg umiddelbart ikke kan rette op på. Mit dilemma er så nu, skal jeg forsøge at rette fejlene, eller skal jeg starte helt forfra da jeg nu selv mener jeg har fornuftigt styr på posteringerne og mener at jeg kan lave dem korrekt første gang? Jeg hælder måske mest til at starte helt forfra da vi kun har i omegn af 150 posteringer. Men hvordan skal sådan noget foregå i praksis? Der er sikkert en masse andre praktiske forhold jeg skal tage stilling til med det er der sikkert en erfaren og behjælpelig sjæl der vil hjælpe med :) Btw. så anvender jeg E-conomic hvis det gør nogen froskel. På forhånd mange tak for hjælpen
Mvh Martin Høgh |
Hej Martin
Jeg synes ikke du skal starte helt forfra.
Hvor mange posteringer drejer det sig om? Og hvad var fejlen ved fakturaerne, som du lavede kreditnotaer på?
I kunne evt. få en bogholder til at kigge bogføringen igennem og rette de fejl der måtte være - det kan ikke tage alverdens tid, og kan sikkert godt betale sig.
Med venlig hilsen
Martin Johansen
www.aarhusregnskab.dk