|
Hej Aminoer Min hustru og jeg og et vennepar planlægger at starte en virksomhed i Kina. De nærmere detaljer omkring virksomheden ønsker vi p.t. ikke at udbasunere, men vi har et par generelle spørgsmål. Min hustru er kinesisk statsborger og har en del kontakter til erhvervslivet derovre, så spørgsmålene går på, hvordan det giver mest mening at styre virksomheden fra Danmark, da vi i første omgang regner med at blive boende her (vi påregner at bo i Kina i et års tid eller mere for at starte virksomheden op, og så derefter ansætte nogle i hendes familie til at varetage den daglige ledelse). Vi har også de fleste kontakter i orden mht salg af varer, leje af lokaler, osv. 1) Er det en god idé at oprette et dansk moderselskab? Hvilke fordele og ulemper giver det? 2) Hvordan med skat? Er vi skattepligtige i Danmark, når vi tjener pengene i Kina men bor i Danmark? 3) Jeg har læst på en del hjemmesider, at det er utrolig bøvlet at overføre penge fra kinesiske banker til udenlandske banker. Nogen der har erfaring med dette? 4) Andet? På forhånd tak for hjælpen :) |
Virksomhed i Kina - et par generelle spørgsmål
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
Bliv gratis medlem