Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netbetalingsaftaler eller ej?!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,

Bør man have en aftale omkring netbetaling med én eller flere banker?

Nu ved jeg godt, at man som udgangspunkt bør have så mange betalingsmuligheder som muligt for sine kunder... det vil jo være ærgeligt at miste salg fordi de ikke lige har den mulighed, der passer til dem!

Jeg kunne egentligt bare godt tænke mig at vide, hvor stor en procentdel der anvender aftalerne? Er det meget brugt eller er det et få-tal?

/BB

Tilmeldt 28. Apr 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:01
Hej BB,

jeg hoppede med på Danske Netbetaling vognen lige efter Nytår, og siden da har 2,48% af mine kunder benyttet denne mulighed. I samme periode har 4,68% benyttet sig af muligheden for en almindelig bankoverførsel.

Selv om det jo koster lidt at komme igang med Danske Netbetaling, ligesom der er abonnement på Business Online som er et krav for at modtage disse betalinger, så kan det nok godt betale sig at tilbyde kunderne muligheden. Men det er jo aldrig til at vide, om kunderne bare havde betalt med Dankort hvis ikke Netbetaling muligheden havde været der - eller om de var smuttet over til konkurrenten. Under alle omstændigheder ser det jo godt og "seriøst" ud med Danske Bank logoet på forsiden af shoppen... :O)

Kristian

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 18:58
For vores vedkommende kommer 1.16% af vores omsætning fra netbank betaling. 76,4% kommer fra Dankort, sådan til sammenligning.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 21. Dec 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:43
Hej,

Tak for jeres svar... det er godt nok få, der bruger det! Andre der mener man skal/ikke skal gøre det?

/BB

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 21:57
Hej

Jeg vil godt lige slå et slag for netbetalingsaftalerne.

Det er ikke kun i forhold til udbuddet til kunderne, at det kan være en god ide, den betaling du modtager er også bedre sikret.

Kunden har fortsat mulighed for at annullere betalingen, så du mister ikke e-handelsmærket, hvis du har det...

Men hvad vigtigere er, så er der sikkerhed for, at beløbet ikke tilbageføres grundet manglende dækning eller misbrug, som det er tilfældet ved almindelig betaling med kreditkort over nettet.

Hvis en kunde både har mistet sit dankort og sin kode til sin netbank, så er uforsigtig omgang med disse, og kunden kan derfor ikke få dækket misbrug - og der er kontrol af saldo på kunden kort, altså kan banken ikke tilbageføre grundet manglende dækning (kundens eget misbrug af sit kreditkort)

Så i gang med det - og få så mange som muligt til at betale den vej.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)