Hej Alle, Bør man have en aftale omkring netbetaling med én eller flere banker? Nu ved jeg godt, at man som udgangspunkt bør have så mange betalingsmuligheder som muligt for sine kunder... det vil jo være ærgeligt at miste salg fordi de ikke lige har den mulighed, der passer til dem! Jeg kunne egentligt bare godt tænke mig at vide, hvor stor en procentdel der anvender aftalerne? Er det meget brugt eller er det et få-tal? /BB |
Hej BB,
jeg hoppede med på Danske Netbetaling vognen lige efter Nytår, og siden da har 2,48% af mine kunder benyttet denne mulighed. I samme periode har 4,68% benyttet sig af muligheden for en almindelig bankoverførsel.
Selv om det jo koster lidt at komme igang med Danske Netbetaling, ligesom der er abonnement på Business Online som er et krav for at modtage disse betalinger, så kan det nok godt betale sig at tilbyde kunderne muligheden. Men det er jo aldrig til at vide, om kunderne bare havde betalt med Dankort hvis ikke Netbetaling muligheden havde været der - eller om de var smuttet over til konkurrenten. Under alle omstændigheder ser det jo godt og "seriøst" ud med Danske Bank logoet på forsiden af shoppen... :O)
Kristian