Howdy Jeg har en kinesisk veninde der sammen med nogle partnere er ved at lave en business der servicerer udlændinge i en by i Kina. De har så fundet på et navn, herunder et domæne navn, som jeg forgæves har forsøgt at overbevise hende om er elendigt og ubrugeligt. Jeg kunne godt tænke mig en masse bekræftende kommentarer så jeg kan vise hende tråden her og de kan forstå det. Navnet er www.aarhusaps.com De potentielle kunder er udlændinge, altså engelsk talende, og jeg har forgæves forsøgt at forklare hende at ingen engelsktalende vil læse nogen mening i det navn, endsige kunne huske det nemt senere. Da amino er dansk er der nok nogen der kan læse aarhus i navnet (noget de bevidst har valgt), men det der jo ligesom ingen engelsk talende der kan, og der er nok meget få af deres potentielle kunder der er danskere. De services de bla. tilbyder er hjælp til visa, airport pickup ol, og jeg har nævnt www.visainchina.com som et godt eksempel på et godt domæne navn selvom firmaets navn er et andet. Pigen læser dansk, så hvis nogen her er enige med mig og har noget at tilføje så gør det meget gerne, hun vil simpelthen ikke tro mig men insisterer på at navnet er godt. Hjælp! |
Hvis målgruppen er personer der ikke taler dansk, er jeg enig i at hun meget let kan finde et meget bedre domæner.
- Alexander Larsen