Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udnyttelse af indskudskapitalen, bankgaranti?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg planlægger at starte virksomhed sammen med en partner. Vi går efter at etablere et ApS.

Jeg kan læse mig til at indskudskapital-kravet er på 80.000 kr., men er blevet usikker på to ting:

- Jeg ved ikke om man kan udnytte indskuddet til at foretage de første nødvendige investeringer, fx inventar, pc'ere osv.

- Jeg har hørt et sted at der, udover kapital-kravet, er et krav om at stille en bankgaranti på 250.000 kr. Men jeg kan ikke finde det krav noget sted. Er der nogen, der kan be- eller afkræfte, at det er der?

På forhånd tusind tak for alle svar.

Mvh.

Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:02

selve det at stifte og drive ApS har intet krav om bankgaranti, hverken på det ene eller andet beløb. De 80.000 skal være i selskabet som værdi, så det nytter ikke noget at købe noget for dem som straksafskrives, for så er værdien jo væk. Er det til noget med værdi der står i selskabet må man gerne.

Smba vil givet blive foreslået af nogle - det kræver netop 2 aktive partnere og der kræves ikke indskudskapital overhovedet - I kan surfe rundt herind og se diverse meninger - i sig selv er der ikke noget galt i selskabsformen - brugt rigtigt og ærligt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 20:05

Hvis i ikke har brug for mat. Aktiver er der som sådan ikke noget galt i og købe aktiver med mere som straksafskrives (under 12.300 kr) man skal bare sørge for og få skabt noget omsætning. Alternativt har i alene underskud og derved risikerer i at komme ud i reglerne omkring tabt selskabskapital. Det er i sig selv ikke farligt, selskabsloven stiller krav om ledelsen skal lave en plan for reetablering indenfor 6måneder fra konstatering heraf. Signalværdien overfor kunder og samarbejdspartnere er også skidt, da der givet som minimum vil betyde en supplerende oplysning i jeres revisionspåtegning og være et faresignal for en evt. Konkurs!
Endvidere har i ikke mulighed for at udbetale udbytte, da der ikke er fri selskabskapital!

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)