Hej alle Jeg har tit tænkt på (og forsøgt at Google) hvilke krav der måtte være til online handel vedr. mikrobetaling af et virtuelt produkt. Jeg har et site, hvor man kan gå ind og se online-videoer fra "båndede" foredrag og konferencer. Det koster kun 25-50 kroner for at se en video og det er lidt "overkill" (synes jeg), hvis køberne skal indtaste en stribe oplysninger om dem selv for at kunne få lov til at betale sådanne småbeløb. Det kunne være smart, hvis kunden - ved betaling af småbeløb - kunne springe over kravet om at indtaste navn, adresse osv. ved bestemte virtuelle varer (som ikke kræver levering osv). Lige som hvis man går ind i en fysisk butik og køber noget kontant og går igen. Hvilke krav er det til mikro-betalinger? Kan man være (delvis) anonym, idet man måske kun opretter et login og går direkte til betaling med ens kreditkort. Det vil skabe en hurtig mulighed for kunde at komme ind til videoerne med foredragene uden at skulle afgive en masse unødvendige informationer. Hvad ved du om emnet? På forhånd mange tak :-) |
Der er intet krav om, at kunden skal indtaste navn og adresse, eller noget som helst andet iøvrigt, ved onlinekøb. Det er et rent teknisk spørgsmål, og du skal i stedet ind kigge på din shop - eller betalingsløsning, og finde ud af hvordan du sætter den op, så kunden kun skal indtaste sine kortoplysninger.