Et af mine websites (HerGece.com) har længe haft PR5. Vi har udviklet siden enormt meget de sidste par måneder og der kommer mere og mere indhold på siden. Google har indekseret 65.000 sider, vi har 3500-4000 unikke besøgende om dagen og flere og flere nye medlemmer kommer til. Jeg kunne forestille mig at pagerank har noget med besøgende at gøre, men hvad har? Hvorfor har siden haft PR5 de sidste halve år uden at rykke sig? Er pagerank udviklingen også gået i stå på sites som www.mypagerank.net ligesom med oplysningen om hvornår google sidst har indekseret vores side. Der står 28. februar, hvorimod google nærmest indekserer siden dagligt... Ser frem til nogle svar. |
Pagerank gået i stå
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk
Den letteste måde at få en højere pagerank på er at få links fra sider med højere pagerank end din egen. Du kan muligvis også hæve din PR ved at få en million links fra sites med lavere pagerank, men det er et større arbejde, vil jeg gætte på. Pagerank betyder ikke meget for googles resultatsider, men betyder en fandens masse i forhold til linkbytte og den slags. |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
PageRank som oprindelig beskrevet og patenteret, har at gøre med antallet af indgående links fra andre websider, disse siders egen PageRank samt antallet af links på disse sider. PageRank tildeles for hver enkelt webside, ikke for en website som helhed. Faktorer til at give websider en høj PageRank er ifølge PageRank patentet: - Mange indgående links - Høj PageRank for den side der linkes fra - Få links på den side der linkes fra PageRank skalaen går fra 0-10 og skalaen er af exponentiel art. Dvs. der måske skal 10 gange mere til at stige fra PR5 til PR6 end fra PR4 til PR5. Tilsvarende måske 100 gange mere for at stige fra PR6 til PR7. Som Anders Saugstrup siger, kan du udemærket stige fra PR5 til PR6 selvom du kun har links fra websider med lav PR. Der skal bare mange flere af dem. Såvidt PageRank beskrivelsen og patentet. Den "PageRank" vi kan se i Google Toolbar - den synlige PageRank - kan vi ikke regne med afspejler den virkelige PageRank, som kun Google kender. Derfor bør den synlige PageRank kun opfattes som et groft fingerpeg. PageRank spiller iøvrigt kun en mindre rolle i Google''s bedømmelse af en websides vigtighed/relevans. Der er mange andre og vigtigere faktorer. |
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)