Som konsulent (enkeltmandsfirma) får jeg måske mulighed for at arbejde ét år i Sverige fuldtid. Jeg skal fakturere et firma i England. Er der nogen der har erfaringer med det ? Hvordan opfatter Skat arbejdsforholdet ? Er det smart at lade et andet "paraplyfirma" håndtere det praktiske ? På forhånd tak. HH |
det som jeg tror vil være spørgsmålet for en ekspert er, om et CVR enkeltmandsvirksomhed i DK kan undgå at være skattepligtig af overskuddet i DK når ejeren bor i Sverige (og måske kun er i DK under en ferie osv) Der er - ved jeg - en del forskellige meninger om hvad man slipper af med, men jeg tror det er CVR spørgsmålet som vil være nøglen + hvor bor du under arbejdet - hvor lang tid hvert sted.
Hvis du evt kan gøre det enten gennem dit personlige danske selskab - eller alternativt kan gøre det som person (honorar) så nævn også det her, det vil gøre svarene lettere for "eksperterne", men Dansk CVR personligt selskab og - manden bag det udfører arbejdet i Sverige og betales via England, er der jo ikke som sådan noget galt i, det er vel skatten du leder efter svar på?
vh