Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændigt konsulentarbejde i Sverige via bureau i England ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Som konsulent (enkeltmandsfirma) får jeg måske mulighed for at arbejde ét år i Sverige fuldtid.
EDIT: Med bopæl i København og pendling hver dag.

Jeg skal fakturere et firma i England. Er der nogen der har erfaringer med det ?

Hvordan opfatter Skat arbejdsforholdet ?

Er det smart at lade et andet "paraplyfirma" håndtere det praktiske ?
Jeg har ikke hørt om sådanne firmaer i Danmark. Ved de findes i England.

På forhånd tak.

HH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46636
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17

det som jeg tror vil være spørgsmålet for en ekspert er, om et CVR enkeltmandsvirksomhed i DK kan undgå at være skattepligtig af overskuddet i DK når ejeren bor i Sverige (og måske kun er i DK under en ferie osv) Der er - ved jeg - en del forskellige meninger om hvad man slipper af med, men jeg tror det er CVR spørgsmålet som vil være nøglen + hvor bor du under arbejdet - hvor lang tid hvert sted.

Hvis du evt kan gøre det enten gennem dit personlige danske selskab - eller alternativt kan gøre det som person (honorar) så nævn også det her, det vil gøre svarene lettere for "eksperterne", men Dansk CVR personligt selskab og - manden bag det udfører arbejdet i Sverige og betales via England, er der jo ikke som sådan noget galt i, det er vel skatten du leder efter svar på?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Oct 12
Skrevet kl. 17:36

Jeg tænkte mere på om det ville blive betragtet som et lønmodtagerforhold, hvis jeg kun har denne ene kunde.

Det kunne måske have betydning for hvad jeg ellers kunne trække fra...

Det er med bopæl i Danmark.

Mvh HH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46636
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03

Ja det er jeg ret overbevist om det vil, være lønmodtager forhold set fra dansk skats synspunkt. Jeg har selv i 14 år arbejdet for svensk selskab, og i en del af årene fået lønnen via det svenske selskab - og det var helt almindelig dansk A indkomst. Den kunne jeg ikke gøre anderledes.

Hvis du kun har den ene kunde og er der fuldtid TROR jeg du vil blive set som lønmodtager. 

Det burde ikke ha betydning for hvad du kan trække fra egentligt - dine omkostninger for at udføre arbejdet kan du ha som fradrag - men så kan der være ting du måske ville købe med moms og kunne trække fra - det vil det nok kunne gå ud over.

dette link behandler det at arbejde i Sverige og pendle - ret godt: http://www.bdo.dk/nyheder/Pages/F%C3%A5jobiSverigeogsparskat.aspx Måske du kunne skrive og høre hende der har lavet indlæget  og høre hvad hun skal ha for at gå din direkte situation igennem, hun virker kyndig.

også Beierholm har noget om det: http://www.beierholm.dk/fileadmin/user_upload/pdf/skat/2011/OEresundsguiden_DLA__230911.pdf 

Lad os håbe (for jeg er skam også nysgerrig) at der er nogen herinde der har et godt bud (og et som ikke skaber skatte risiko uden at påpege detWink)-

Det du helst ville var - at dit firma bare fakturer England og får beløbet med ind i sit resultat - er det korrekt - så kan andre jo svare mere på det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Oct 12
Skrevet kl. 18:13

Tak for svar. Ja det simpleste ville være at jeg holdt det hele i firmaet.

Bo i Sverige kunne måske blive aktuelt i kortere perioder, hvis det kan trækkes fra, ellers ikke ;-)

/HH

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 20:09

Du har bopæl i dk og driver dansk virksomhed mé dansk cvr nr. Dermed er du skattepligtig til Danmark.
Ydermere har du kun en væsentlig klient og kan meget vel risikere at blive tolket som lønmodtager, hvilket gør du ikke kan anvende de fordele, som selvstændig virksomhed giver ifht. Fradrag og skatteoptimering mv.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)