Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til valg af shop system, host og betalingsløsning

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 109
Fra  www.adwise.dk Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i kære Amino'er,

Jeg skal til at lave min første webshop, for en kunde. Nu skal jeg bare være 100% sikker på at, jeg vælger den løsninger der matcher, min kundes behov bedst muligt.

Kundes krav til systemet er følgende:

systemet skal være på dansk, både backend og frontend.

systemet skal være super bruger-venligt(helst idiot sikkert).

I starten vil der kun være 6 produkter, men på sigt skal det kunne håndterer op til et par hundrede.

Det skal være muligt at opsætte en video-blog hvor videoerne hentes fra youtube.

Der skal kunne oprettes pakke tilbud der kan publiceres på forsiden.

Jeg ved at Magento kan håndterer de fleste af disse ting, men er lidt i tvivl om systemet er for tungt, i forhold til målet. I så fald håber jeg at nogle kan komme med et godt alternativ

Med hensyn til hosting kan jeg forstå at, de fleste anbefaler magentohotel.dk og det er ikke fordi at 125 + moms om måneden er meget for at drive en webshop. Men jeg ønsker selvfølgeligt at, han får minimale drift omkostninger, uden det vil gå ud over sidens performance.

Så er der andre webhoteller der kan gøre gøre jobbet ? i tilfælde af at valget falder på magento hvilket jeg tror.

Sidst med ikke mindst skal jeg jo finde en troværdig betalings løsning, og min kære kunde vil gerne bruge paypal. Personligt var jeg ikke sprunget på paypal alene grundet de ikke tager imod traditionelt dankort, men hvad mener i, er paypal en troværdig betalingsløsning, eller bør jeg kigge efter noget andet? husk økonomi også spiller en rolle her :)

På forhånd mange tak

Mvh

Mick Hansen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:11

Nu skal jeg jo skrive at PayPal selvfølgelig er troværdigt Smile Men tag ikke bare mit ord for det... PayPal har trods alt over 300.000 aktive brugere i Danmark, og over 110 millioner på verdensplan.

Jeg vil helt klart anbefale at du kører dine Dankort transaktioner gennem enten ePay eller QuickPay, og i deres betalingsgateways også aktiverer PayPal til at håndtere alle andre korttyper.

Men du er velkommen til at kontakte mig hvis du har spørgsmål vedr. PayPal.

vh, Sami Hådell (Sales Executive, PayPal Skandinavien)

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 01:16

Jeg vil helt klart vælge prestashop, det kan alle de din du beskriver der. Magento er fint men det kan (efter min mening) godt være lidt langhåret at arbejde med.  Med hensyn til hosting så er magentohotel en ganske fin løsning, men jeg kører selv prestashop på en bronze hotel fra unoeuro og det kører fuldstændigt stabilt og effektiv, den løsning koster max 300,- om året. Så allerede der har du sparet på din kundes bekostning.

Skal din kunde have en betalingsgateway skal du lægge 99,- oven om måneden (for epay`s light modul) men vil anbefale professionel til 199,- hvis du altså vælger PBS/Teller som kreditkortindløser (Koster 1000,- om året) om med epays professionel løsning kan du også tage visa/mastercard (+ elektron og debet) Standar pakken til 99,- kan du kun tage imod (e)dankort.

Nå det så er sagt vil jeg overvej at bruge paypals løsning som er gratis og nem at sætte op, kunderne behøver ikke at have en paypal konto for at betale, ulempen er stadig at danskerne ikke er så fortrolige med paypal endnu desværre. Med paypal betaler du kun et mindre transaktionsgebyr (ligesom du også skal med de andre kort, medmindre du opkræver det hos kunden)

Min min netbutik kan du betale med alle kreditkort (via paypal) dog ikke dankort, men da alle dankort bliver udstedt med et visa kort ja så kan man sige at jeg indirekte tager imod dankort. Jeg har i hvertfald dankort logoet på min netbutik.  

Derudover tager jeg også imod moneybrookers (skrill) som ca 5% af mine kunder bruger, modulet og løsningen  er gratis (du betaler et transaktionsgebyr)

Nå håber du har lidt at arbejde videre med, held og lykke med projektet.

mvh

Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 01:21

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 02:30

Nu er jeg i gang med at arbejde med min først webshop, og der er valget faldet på Prestashop. Det har været meget nemt at gå i gang med, selv for en nybegynder som mig.
Vi har desuden valgt Ewire som betalingsløsning, hvilket indtil videre har fungeret super godt :) 

Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 10:48

Har du valgt hosting-løsning?

Ellers kan vi anbefale en VPS MINI med Linux.

Læs mere på https://www.vpspro.dk/

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Fra Valby
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 109
Fra  www.adwise.dk Skrevet kl. 16:36

Frank Rasmussen:
Jeg vil helt klart vælge prestashop, det kan alle de din du beskriver der. Magento er fint men det kan (efter min mening) godt være lidt langhåret at arbejde med.

Jeg havde også tænkt på, at bruge Prestashop. Men er af mange, blevet anbefalet at, hoppe med på magento vognen, da dette generelt skulle være, det absolut bedste og da jeg er nyligt uddannet web-integrator, så er det største problem ikke om jeg kan administrere systemet.

Det vigtigste i forhold til denne case, er at systemet er nemt og overskueligt for min kunde dvs. at han kan holde styr på ordre, indsætte nye produkter, slette og rette gamle produkter. Opdatere fragtpriser. indsætte specielle tilbud der kan vises på forsiden, sende nyhedsbreve og updatere leverings betingelse og video bloggen.

Jeg ved godt at alt dette er muligt i både prestashop og magento, men hvilket system er umiddelbart det mest bruger venlige, når det kommer til ovenstående, og i forhold til SEO hvad er så nemmest ?

Mht. betalingsløsning har jeg også tænkt på Epay, men måske man burde køre med paypal til en start og der efter opgradere når økonomien er til det, eller det ikke kan betale sig at lade være længere?

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 16:42

Mick Hansen:
Med hensyn til hosting kan jeg forstå at, de fleste anbefaler magentohotel.dk og det er ikke fordi at 125 + moms om måneden er meget for at drive en webshop. Men jeg ønsker selvfølgeligt at, han får minimale drift omkostninger, uden det vil gå ud over sidens performance.

Vi kommer med et entry level Magento Hosting til nye kunder. der kan matche denne pris. 

Vores normale Magento hosting koster lidt mere: DKK 300,00 månedligt.

Der får du tilgengæld de funktionaliteter som du først finder i MagentoHotel's Semidedikerede løsning til 799 / Månedligt.

Blandt andet:

Varnish, Varnish Extension for Magento

Memcached, Nginx, PHP-FPM, AOE Scheduler

R1Soft Continous Data Protection (R1Soft CDP) på både filer og databaser.

Alle servere er: DELL PowerEdge R710, 48Gb Memory (Kan opgraderes til 288GB Mem) Intel Xeon HexaCore 5600 CPU, 2Ways / 24 Cores. 

FiberChannel SAN: DELL EqualLogic Performance SAN, SAS 15K RPM Harddiske.

Se eventuelt vores demo site: http://demo.mageloft.com/

Eller prøv en af vore kunders live site: http://www.blikfangskostumer.dk/

Der ud over får du i vores support adgang til vores danske team af Magento Udviklere der har flere års erfaring med magento webshops. Både Magento Enterprise og Magento Community (Den gratis).

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Brønshøj, Kbh
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 143
Fra  KCB Group S.M.B.A. Skrevet kl. 09:14

Mick Hansen:

Frank Rasmussen:
Jeg vil helt klart vælge prestashop, det kan alle de din du beskriver der. Magento er fint men det kan (efter min mening) godt være lidt langhåret at arbejde med.

Jeg havde også tænkt på, at bruge Prestashop. Men er af mange, blevet anbefalet at, hoppe med på magento vognen, da dette generelt skulle være, det absolut bedste og da jeg er nyligt uddannet web-integrator, så er det største problem ikke om jeg kan administrere systemet.

Det vigtigste i forhold til denne case, er at systemet er nemt og overskueligt for min kunde dvs. at han kan holde styr på ordre, indsætte nye produkter, slette og rette gamle produkter. Opdatere fragtpriser. indsætte specielle tilbud der kan vises på forsiden, sende nyhedsbreve og updatere leverings betingelse og video bloggen.

Jeg ved godt at alt dette er muligt i både prestashop og magento, men hvilket system er umiddelbart det mest bruger venlige, når det kommer til ovenstående, og i forhold til SEO hvad er så nemmest ?

Mht. betalingsløsning har jeg også tænkt på Epay, men måske man burde køre med paypal til en start og der efter opgradere når økonomien er til det, eller det ikke kan betale sig at lade være længere?

Long time, no see old boy! ;)

Jeg har både arbejdet med Magento (mest hvor jeg var kunden) og prestashop, som udvikler.. Personligt synes jeg Prestashop er nemmest at gå til både for kunden og udvikler. Det er lynhurtigt fra begyndelsen af uden de store ændringer her og der. Min næste webshop er faktisk baseret på Prestashop frem for Magento.

Magento har jeg personligt ikke haft de bedste erfaringer med, det stykke arbejde vi har fået leveret af de webudviklere der stod bag det var fejlagtigt og vi havde konstant problemer med vores setup - F.eks havde vi problemer med special priser der skulle være der i perioder som januar udsalg.. Vi opdagede hurtigt at prisen kom tilbage til normalpris hver 3 døgn, og her måtte vi manuelt kører prisreglerne.. 

Men trods mine erfaringer så er begge platforme gode og solide, så længe der er de rigtige mennesker bag. Magento har en langt tungere lærrings proces, hvor Prestashop har en nemmere.. Så i sidste ende er det nok mere en smagssag :P

Håber du kan bruge det til noget ;-) 

Held og lykke med projektet. 

Tilmeldt 24. May 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Smartweb.dk SmartWeb Skrevet kl. 10:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mick

Jeg vil lige anbefale vores SmartWeb webshop system :) Vi har en opstartspakke for kunder der er nye indenfor e-handel, og som gerne vil have et nemt og overskueligt system, hvor de kun skal koncentrere sig om selve forretningen og overlade det tekniske ansvar til os. For 299,- om måneden kan man få en opstarts pakke hos SmartWeb hvor vi naturligvis sørger for al hosting og opdateringer af systemet, og samtidig er der fuld support på både mail og telefon.

Med hensyn til PayPal er dette naturligvis inkluderet i vores system, vi har efterhånden flere kunder der faktisk KUN bruger PayPal, og min vurdering er at det bestemt er troværdigt og vores kunder er glade for at bruge det. Så for en nystartet webshop vil jeg mene PayPal er en rigtig god løsning.

Du kan prøve SmartWeb ganske gratis ved at hente en demo HER.

Hvis du har nogle spørgsmål er du velkommen til at kontakt os på 43331793 eller kundeservice@smartweb.dk

Med venlig hilsen

Henrik Nøhr
SmartWeb 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)