Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du sælge forbrugsvarer til virksomheder?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ville bare lige starte en tråd, hvor jeg hører nogle dygtige iværksættere, hvordan de mener man bedst kan sælge forbrugsvarer til virksomheder. Nogle gode tanker?

Hvis du er overbevist om at du selv er skarp til det, så har jeg måske en rigtig god kunde til dig. ;)

Men lad mig hører hvad I synes? Er det telemarketing? Kørende sælger? Eller noget helt tredje? Hvor skal energien bruges? Smile

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 20:45

Hvordan definerer du forbrugsvarer?

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 20:48

Hvilke typer af forbrugsvare, og til hvilken målgruppe har en indflydelse på hvordan det skal sælges. 

Tilmeldt 3. Apr 11
Skrevet kl. 01:08

Claus Møller:

Hvordan definerer du forbrugsvarer?

Forbrugsvarer er varer som virksomheder bruger i hverdagen, og som bliver brugt op. F.eks. blæk, rengøringsmidler, papir og kuglepenne.

Mark:

Hvilke typer af forbrugsvare, og til hvilken målgruppe har en indflydelse på hvordan det skal sælges. 

Målgruppen er stort set alle virksomheder med kontor. Smile

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 03:17

Du ved godt at denne branche er ramt af meget hård konkurrence?(eller i hvert fald efter min mening). Hvis du vil ind på markedet ville du nok ikke kunne have konkurrence dygtige priser og derfor burde du nok finde en måde at differentiere dig på i forhold til konkurrenter :)

Tilmeldt 1. Nov 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:52
jvk - Hvilke brancher er efter din mening IKKE ramt af hård konkurrence i dag? ;-)

Efter min mening er vi i et verdensbillede i dag hvor ingen branche længere er hellig, grundet nye kommunikationsformer der gør det muligt for virksomheder som eksempelvis onfone, på kort tid at vokse sig enorme udelukkende på pris?
Tilmeldt 11. Jul 12
Skrevet kl. 13:35

Mads Mellergaard Baldersø:
jvk - Hvilke brancher er efter din mening IKKE ramt af hård konkurrence i dag? ;-)

Efter min mening er vi i et verdensbillede i dag hvor ingen branche længere er hellig, grundet nye kommunikationsformer der gør det muligt for virksomheder som eksempelvis onfone, på kort tid at vokse sig enorme udelukkende på pris?

Har mindst en, men der vil jeg selv prøve at satse lidt og mener ikke konkurrencen pt. er så hård.

Når jeg siger hård konkurrence, så tænker jeg mere indgangsbarriere, det er squ svært at skulle konkurrere med de mange store etablerede firmaer, som allerede er på markedet, som bruger mange penge på at smide kataloger ud hver måned. De har sikkert også bedre priser end mange andre, da de har et større salg. Jeg tror derfor det er meget svært for et firma at skulle etablere sig, men hvis du vælger en branche, hvor folk normalt køber en engangsydelse i form af programmering eller lignende.

Tilmeldt 3. Apr 11
Skrevet kl. 14:32

Super gode indlægSmile

Nu er det egentlig ikke så meget et spørgsmål om man skal starte i branchen, men mere hvordan man bør gribe den an, hvis nu vi siger at man "skal" :D

Og ikke offline... Men hvad tror I virker? Skal man have fat i telefonen, eller er det bedst at banke på dørene?

Tilmeldt 11. Jul 12
Skrevet kl. 20:15

henrikladefoged:

Super gode indlæg. Smile

Nu er det egentlig ikke så meget et spørgsmål om man skal starte i branchen, men mere hvordan man bør gribe den an, hvis nu vi siger at man "skal" :D

Og ikke offline... Men hvad tror I virker? Skal man have fat i telefonen, eller er det bedst at banke på dørene?

Dette er min holdning, nogen vil måske mene jeg er gal på den, men her kommer den:

Det afhænger jo meget af, hvordan du vil fokusere. Skal du sælge standard varer som andre firmaer også håndtere? Eller er det special produkter? Hvordan vil du diferentiere dig i forhold til konkurrenterne på markedet? Vil du gøre det billigere? Vil du tilbyde særlig service i forhold til de andre? Vil du komme på besøg hver uge og placere nye blyanter, hvis dette mangler? Hvordan vil du håndtere det? Det er nemt nok at sige du skal gøre dette og dette, men det afhænger jo af hvad dit produkt + service er.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)