Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en firmaerejse?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig og min makker har et I/S sammen. Vi påtænker at leje et sommerhus og mure os inde i en uge for at kode hjemmesider og andet til firmaet.

Mit spørgsmål går på, om det er noget, som vi kan trække moms fra, og om udgiften kan afholdes af firmaet? Jeg tænker også benzin og bro på turen derover samt udgifter til mad...

Mange tak på forhånd!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

den har været oppe herinde før - et I/S gartnerfirma som ville leje sommerhus for at arbejde med planer til et stort projekt, og det ret klare svar det udmundede i var, at den ikke ville gå igennem hos skat hvis de så på regnskabet. Man må forventes at kunne udføre sine planer fra domicilet, med mindre en anden placering anses for helt nødvendig (ex møder med en kunde der ligger i Århus og man selv er i Købehavn).

Dermed - hvis det er svaret, og det er også min mening, så bortfalder jo benzin og bro (kunne I i øvrigt hvis det endeligt var, ikke ha hittet et sommerhus på samme side af broen som jer selv?) og fortæring som man kan gi personale under forretningsrejse ville i alle fald heller ikke holde for to i/s ejere, der jo må formodes at skulle ha mad selv hver dag i alle fald og nu bare tager i sommerhusSmile

I kan jo vente og se hvad der kommer for svar, og hvis I vil være helt sikre, kan I altid skrive til skat og spørge konkret, men så klapper fælden jo også i  den forstand, at se er sagen afgjort

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 16:02

Tak for sit svar - det giver meget god mening :)

Jeg vil påstå, at opgaven bliver bedst løst ved at vi er sammen en uge. Om det er i sommerhus eller noget betyder ikke så meget, men uden at have spurgt kragerne vil jeg mene, at det er udelukket, at vi sætter computere op i en af vores stuer i en uge.

Sommerhuset kan sagtens ligge på Sjælland, det betyder intet. Dem der poppede op ved en hurtig søgning på sommerhuse til under 2000 kr. for en uge lå bare alle i Vestjylland, som jeg lige så det...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:13

Jeg kan sagtens forstå dig, og broen ville nok ikke være afgørende. Du må se om andre har anden mening, men jeg tror skat ville fange den ved check
Vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er jo så paradoksalt at flere større danske virksomheder ofte lægger et årligt afdelingsmøde under varmere himmelstrøg med skattefradrag, alene fordi omkostningen er billigere end at afholde selvsamme arrangment på et dansk kongreshotel.

Afhængigt at forholdene vil jeg ikke tøve med at trække omkostningen til sommerhus fra som en driftsomkostning. Hvis alternativet er som det beskrives - vil selv SKAT have sympati for at man næppe får lavet noget hvis alternativet er at omdanne stuen til et kontor.....

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53

Hvis I/S inviterer hovedaktionærerne på et veldokumenteret udviklingsseminar/studietur, med et program, som viser at det hele er i virksomhedens interesse, og at det gennemføres indenfor rimelige økonomiske rammer samtidig med at resultaterne efterfølgende dokumenteres, kan jeg ikke se problemet i at trække udgifterne fra iht. disse retningslinier: http://ivaekst.dk/vaekst/0/0/4/5/hvad-kan-jeg-faa-momsfradrag-for

Betal for maden selv og check evt. med skat før i gør det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:45

Jeg ville nok trods alt købe Henrik K og Tambou svaret - det er jo korrekt nok at i kan ha svært ved at udføre det i stuen hvis det er i hjemmet - men hold i alle fald maden ude, den vil ikke gå med.

Det absolut værste der kan ske, er at en emsig skattemand forkaster et sommerhus, men når det er uden familien (med familien gik den i alle fald aldig tror jeg) så kan den sikkert holde, og I ryger jo ikke i bøde eller noget, aller højst kan de sige, at den ikke gik - men er det en rimelig husleje, så ville jeg godt ændre mig til, go for it

Jeg vil dog stadigt sige, at den ikke går generelt hvis det nu havde været en enkelt person der trængte til fred for kone og børn i hjemmet, og derfor tog en uge i sommerhus på firmaets regning - men det kunne være sjovt hvis andre har synspunkt

vh

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 23:05

Jeg bakker op om fradrag, ud fra de beskevne omstændigheder.

Fradrag til kost og småfornødenheder ville jeg fradrage efter statens standardtakst på 455 kr i døgnet.

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 23:30

Forresten hvis I skriver mail til Skat, skal I ikke forvente svar. Sendt en mail som privat i marts og har endnu ikke fået svar. Den virksomhed jeg arbejder for har ikke hørt noget på deres mail de sidste 2 år eller lignende, så det bliver nok pr tlf. men kan så være svært at bevise den "rådgivning" man har fået da den er påstand mod påstand, hvis de ikke acceptere...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:38

jvk:
Forresten hvis I skriver mail til Skat, skal I ikke forvente svar. Sendt en mail som privat i marts og har endnu ikke fået svar. Den virksomhed jeg arbejder for har ikke hørt noget på deres mail de sidste 2 år eller lignende, så det bliver nok pr tlf. men kan så være svært at bevise den "rådgivning" man har fået da den er påstand mod påstand, hvis de ikke acceptere..

Underligt - jeg skriver da både privat og for 3 virksomheder, og får altid svar - normalt inden for en uge. Hvilken mail bruger du? Hvis det er en gammel skat@skat.dk så svarer de ikke tror jeg, men kommunikerer du ved at logge ind på skat.dk for firmaet og så går ind i punktet kommunikation - og derfra - besked til skat - så får du efter min erfaring ALTID svar og jeg har aldrig ventet over 10 dage, og generelt noget der ligner 5-7 dage og - gensvar (ping pong frem og tilbage) går derefter endnu hurtigere (hvis man kan kalde det hurtigt) Smile

De svarer ikke på private mails, netop for at holde bevisgangen ren - lidt i stil med bankerne der også foretrækker kommunikation via deres netbank med indloggede kunder

At jeg her går med i koret der siger - gør det (med sommerhuset) - skyldes mere det, at det givet KAN gå igennem end en sikkerhed for at det vil gøre det - det vil givet afhænge meget af resten af regnskabet. Er det en af de væsentlige poster i et år med megen negativ moms osv - og et sommerhus op af en golfbane, man man sagtens risikere at få den forkastet - men jeg tror ikke man får bøde og det er nok det som får mig med i - prøv det.

vh

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)