Mig og min makker har et I/S sammen. Vi påtænker at leje et sommerhus og mure os inde i en uge for at kode hjemmesider og andet til firmaet. |
den har været oppe herinde før - et I/S gartnerfirma som ville leje sommerhus for at arbejde med planer til et stort projekt, og det ret klare svar det udmundede i var, at den ikke ville gå igennem hos skat hvis de så på regnskabet. Man må forventes at kunne udføre sine planer fra domicilet, med mindre en anden placering anses for helt nødvendig (ex møder med en kunde der ligger i Århus og man selv er i Købehavn).
Dermed - hvis det er svaret, og det er også min mening, så bortfalder jo benzin og bro (kunne I i øvrigt hvis det endeligt var, ikke ha hittet et sommerhus på samme side af broen som jer selv?) og fortæring som man kan gi personale under forretningsrejse ville i alle fald heller ikke holde for to i/s ejere, der jo må formodes at skulle ha mad selv hver dag i alle fald og nu bare tager i sommerhus
I kan jo vente og se hvad der kommer for svar, og hvis I vil være helt sikre, kan I altid skrive til skat og spørge konkret, men så klapper fælden jo også i den forstand, at se er sagen afgjort
vh