Jeg er en ung kvinde i starten af tyverne som har en ide om at importere kosmetiske produkter fra Mexico. Jeg ved præcis hvilke produkter jeg vil importere - jeg faldt over dem under en rejse til mexico og de er geniale. Der er tale om hudplejeprodukter lavet af naturlige ingredienser. Jeg er top motiveret - problemet for mig er, at jeg er fuldstændig på bar bund. Jeg kommer fra en familie som tæller 0 selvstændige og kender ingen jeg kan spørge til råds. Har læst på nettet men føler mig stadig forvirret. Hvad er første skridt når man vil importere? Skal jeg først have en aftale i hus med producenten, eller skal varen godkendes her i dk? Jeg har en prøve hjemme på et af produkterne. Håber på lidt erfaren iværksætter hjælp. :) Mvh Signe Gabriel |
Hej Signe
Der er rigtigt mange ting du bør overveje før du giver dig i kast med et sådan projekt. Faktisk glemmer mange at markedsføring er noget af det vigtigeste, har du overhoved gjodt dig nogen overvejelse om hvordan du vil markedsføre og sælge produkterne?
Kosmetik som sælges i Eu må kun indeholde godkedte stoffer, der en omfattende lovgivning på området som skal overholdes. Du vil kunne læse mere på miljøstyrelsens hjemmeside.
For lovligt at kunne importere skal du være både moms og importør registreret, du vil kunne læse mere på erhvevs og selskabsstyrelsen hjemmeside.
Generelt vil du kunne læse mere om det at starte eget firma her: http://www.100svar.dk/
Held og lykke
Ravn