Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ÆØÅ i domain ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 5. Oct 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Er det blevet sådan så en alm. browser godt kan fatte og bruge ÆØÅ i et domain ?

altså www.donø.dk

EKSEMPEL

eller skal vi stadig vente et årti for det ?

Med Venlig Hilsen

Mørch

Mørch

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 14:29
Den nye Explorer 7.0 kan godt håndtere ÆØÅ, og jeg tror også at firefox kan, men der er stadig mange med "gamle" browsere, så umiddelbart vil jeg vente med et ÆØÅ domæne.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 21:52
bare køb...

Har selv æøå domæner.

Der findes mange såkaldte *guld domæner" med æøå.

Så køb løs--

Jens

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 22:03

Er det blevet sådan så en alm. browser godt kan fatte og bruge ÆØÅ i et domain ?

altså www.donø.dk

EKSEMPEL

eller skal vi stadig vente et årti for det ?

Ja, det er korrekt, hvis du henter en plug in, til ældre browsere, mens firefox, safari, IE7,Opera osv kan godt håndtere dem -  men til den anden side.... Hvem fanden bruger domæne navne med specielle nationale karaktærer - IDN - (ØÆÅ äöå, osv)????

Stort set ingen gør det (det er i små promille de kan tælles) og det er kun spild af penge, gi dem til red barnet eller lign hvis du skal kaste penge i søen...

Mvh. whatever

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 22:12
Lidt mere om det her  fra dk-hostmaster http://æøå.dk-hostmaster.dk/

Lidt info fra en tilfældigt fundet side på google, men lidt/en smule informativ omkring emnet: http://www.atznet.dk/index.asp?DocumentID=181&SubID=200

Men som sagt, det er kun spild af penge og der har været mulighed for det i lang tid, og flere browsere har understøttet det længe, så det er efter min mening kun spild af penge. Jeg ville aldrig købe en i hvert fald.

And that's my 5 cents!
//whatever

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 22:40
Bare lige en tanke ang. æ ø og å.

Hvad nu hvis man sidder på en udenlandsk pc., så kan man vel heller ikke

tilgå domænet eller hvad ? (Jeg tænker på tastaturet)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:16
Jo... det kan du godt, men så skal du vide hvad æøå skal oversættes til. Grunden er at når du skriver øl.dk i browseren, så bliver det oversat til nogle andre tegn såldes at DNS serveren der bliver spurgt kan forstå det da den kun kender de almindelige bogstaver og tal.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)