Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åbne website med "Biler & Mekanik" som omdrejningspunkt

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa derude!:)

Jeg er en knæjt på 16 år og jeg er lige nu ved at uddanne mig som automekaniker, så emnet "Biler & Mekanik" fylder utrolig meget i mit liv lige nu. Og jeg mangler lidt at lave/arbejde på i min fritid, og efter noget snakken rundt omkring med de rette folk, kom idéen så med at åbne et website med "Biler & Mekanik" som omdrejningspunkt. 
Jeg er bare lidt usikker på om hvordan og hvorledes det skal gribes an og hvad dette website skal indeholde.

Jeg kunne godt tænke mig at skrive nogle guides omkring biler og biltuning og sårn'. Men jeg er bare lidt i tvivl om hvad der mere skal være på dette website udover guides. Det kunne være fedt med en masse information omkring alle bil mærker, lidt ala en bil-database hvor folk så kan hente deres information. Og måske et forum hvor folk kan diskutere omkring biler.

Men jeg mangler lidt nogle idéer til hvad dette website skal indeholde og hvad folk interesserer sig for.

Udover det havde jeg tænkt mig at sætte nogle "ad's" ind på sitet så den kan holdes kørende.

Men kom med alle jeres idéer og tips til en "grønskolling":)
Er åbent for alt! 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 21:57

Hej Mark,

Hvorfor ikke lave det som et nyhedsmedie?

Jeg stod med samme problem som dig. Jeg brændte for min hobby og ville gerne lave et site om det jeg vidste noget om, nemlig lystfiskeri.

Jeg tænkte så samtidig på, hvordan jeg bedst kunne lave dette site, da en almindelig side ville blive for kedelig.

Du kan se mit site her: http://fiskenyheder.dk/ 

Det er kun mig der driver mediet, og jeg bruger nok 1 time på det dagligt. Jeg skriver om det jeg har lyst til og det som jeg tror vil interessere mine læsere. Jeg har lavet hele sitet fra bunden med et theme jeg har designet til mine behov.

Jeg har nu flere hundrede personer med en oprettet bruger.

Med et nyhedsmedie kan du skrive nyheder inden for biler og mekanik, du skal skrive guides, tips. Du kan også skrive om events, messer, konkurrencer og motorsport - ja alt mellem himmel og jord, det er kun dig der sætter grænsen for indhold.

Sig til hvis jeg kan hjælpe :-)

Webshipr gør det nemmere for webshops at sende pakker til deres kunder: http://bit.ly/2oSDZbD

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07

Nyhesmedie lyder meget interessant, må jeg sige!

Men jeg mangler hjælpen til at "komme igang" med det hele. Og jeg tænker også lidt at jeg vil prøve at sætte hjemmesiden op helt fra bunden, ligesom du har gjort. (Lækkert site forresten:))

Et program til at "bygge" sin hjemmeside, findes der sådan noget? For jeg er lidt bange for at det med at bygge en hjemmeside er en lidt for stor mundfuld for en der ikke har noget erfaring i hjemmesider.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 11
Skrevet kl. 22:15

Hej Mark,

Da jeg gik i gang der havde jeg aldrig haft med hjemmesider at gøre, jeg valgte Wordpress, da det er super nemt at arbejde i.

Alt jeg kan har jeg selv lært ved at prøve mig frem.

Jeg har måtte købe mig til lidt hjælp hist og her, men nogle gange må man også ligge lidt lommepenge i det.

Jeg har med min selvlært viden så kunne hjælpe andre, lige som jeg nu hjælper dig, til at tage springet fra trin 0.

Du kan se min anden hjemmeside jeg har, hvor jeg har de hjemmesider jeg har lavet for venner og familie.

På denne side: http://djsmedier.dk/design-galleri/ er eksempler på de nyhedsmedie designs jeg har prøvet af.

Det er alle sammen nogle du kan bruge til dit bil/mekanik emne, og koster kun 250 kr at købe sådan et design (det er hvad jeg betalte for mit)

Det skal selvfølgelig rettes til så det passer til din smag, men alt det grundlæggende er lavet for dig.

Der ud over skal du have et domæne og webhotel. Det kan du købe på unoeuro.com for ca 300 kr.

Det vil sige, at du faktisk kan komme igang for ca. 500 kr.

Jeg hjælper dig gerne igang og installere det hele for dig, så du bare kan komme igang med at producere indhold til dit site osv.

Du må sige til hvis det er - min hjælp er selvfølgelig gratis :-)

Webshipr gør det nemmere for webshops at sende pakker til deres kunder: http://bit.ly/2oSDZbD

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29

Jeg har også selv kigget lidt på WordPress, men det kræver jo at jeg har domæne osv. Men jeg er bare bange for at smide penge i noget som jeg ikke er sikker på kommer til at lykkedes.

Det er nogle vildt lækre designs! Det er netop sådan noget jeg havde tænkt mig at skulle bruge hvis det var.

Men er der ingen måde jeg kan "teste/prøve" at sætte en hjemmeside op uden at skulle bruge penge på det. Igen, frygten for at mislykkedes:( 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 11
Skrevet kl. 22:39

Det at være iværksætter, er at tage chancer.

Der er ingen der siger, at du lykkedes med et projekt 1. gang eller 10. gang.

Det vigtigste er, at du ved hvad du vil, og du har nogle mål som du vil arbejde for. Viljen er vejen frem for en rigtig iværksætter, og man giver ikke op.

Jeg har nok sammenlagt brugt 5.000 kr på forskellige domæner og hvad dertil høre, og først nu har jeg fundet det jeg vil bruge min tid på.

Jeg synes din idé om et site med biler og mekanik er god. Tror du vil få succes hvis du laver et site til de rigtige hardcore bil mekanik folk der er der ude.

Men som sagt, så kommer du igang for ca. 500 kr. alt inkl. Hvis du ikke er villig til at bruge det på et projekt du tror på, så tror jeg du skal gemme din idé til en anden god gang.

Men nej, der er ikke et sted du kan prøve at sætte en Wordpress hjemmeside op, som dem jeg har vist dig.

Men altid husk på, du skal kun gøre det du føler er rigtigt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49

Du har fuldstændigt ret! Jeg føler for det her, og jeg har lysten til at forsøge på det.

500 dask er intet at bruge på et projekt som jeg har lysten til at arbejde på, og jeg må indrømme at jeg føler mig en smule dum nu da jeg ser hvor lidt penge der skal lægges i et sådan projekt, hehe:) 

Men hvis jeg bruger de 500,- så er jeg jo rimelig godt fra start, men der skal vel betales yderligere udgifter til projektet? Men jeg forstår stadig ikke helt hvordan jeg kan tjene penge ved at åbne en hjemmeside. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 11
Skrevet kl. 23:03

med 500 kr, så har du en hjemmeside der er klar til at du laver indhold og der efter går online. Der ud over skal du ligge RIGTIG mange timer i, at gøre det til dit eget og lave det, som du synes passer bedst.

Når du har en hjemmeside, så er der forskellige måder hvor på du kan tjene penge. F.eks. affiliate, almindeligt annoncesalg, eller få brugere til at betale for at bruge dit site. Der er flere forskellige måder, men alt det kan du søge om på google eller her på amino.

Kig f.eks. på lignende hjemmesider som det du vil lave (nyhedsmedier, medier om biler og mekanik) og se hvad de gør for at tjene penge.

Du kan hente inspiration overalt på nettet.

En god idé er, at lave en business case på din idé. Det gør, at du får idéen ned på papir og har enplan for at komme fra start til mål.

1. Hvad går den nye løsning ud på – og er der alternative veje at gå?
  2. Kan investeringen svare sig – og hvilke typer gevinster kan vi opnå?
  3. Hvordan følger vi op på målene – og sikrer os, at vi opnår de forudsatte gevinster?
  4. Hvem er de ansvarlige i projektet – og hvad er de ansvarlige for?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:28

Fedt! Det er intet problem at lægge en masse timer i det her for mig. Men jeg skal vel lave en god del af indholdet på forhånd? Altså inden siden går i luften. 

Affiliate har jeg læst lidt om, kan du hurtigt forklare hvad det lige er for noget? For jeg forstår det ikke helt:)

Jeg skriver lige en "business-case" ned engang idag, og så sender jeg den lige så du kan se om den holder stik osv:) 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 11
Skrevet kl. 07:18

Ja jo mere indhold du har, og jo mere færdig din side er, jo bedre førstehåndsindtryk vil det give når du går ud og promoverer din side.

Jeg vil anbefale, at du skriver de emner ned, som du har tænkt dig at skrive om. Her er det vigtigt, at der er sammenhæng mellem dine emner, så det ikke virker rodet

Affiliate er et partnerprogram, hvor du tilmelder dig er service hvor virksomheder giver dig penge for at sætte deres reklamer på dit site. Du vil så blive betalt pr. klik deres reklamer får, pr. lead den genererer, eller pr. salg de får igennem dit site. Du får altså kun penge hvis virksomheden du reklamere for får noget ud af deres annonce på din side. De reklamer du sætter på din side skal selvfølgelig relatere til dit emne.

Du kan sende din businesscase til info@djsmedier.dk, så skal jeg kigge på den. Men den er lige så meget for din egen skyld, da du skal se den som biblen for din virksomhed. Det er den du skal følge og den du skal tage frem hvis din motivation daler, eller synes det hele er svært. I din businesscase synes jeg, at du skal beskrive hvem din målgruppe er, altså hvem siden henvender sig til. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)