Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter med videregående uddannelse, tøj webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Aug 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har en kandidatgrad men har haft svært med at finde arbejde. Derfor tænkte jeg på at starte en webshop op,fordi det virker spændende og udfordrende. Men har googlet en del, og har læst engang at iværksætter med videregående uddannelse hurtigt giver op med deres firma iforhold til personer med erhvervsuddannelser hmmm hvorfor?!!

er der fordomme omkring iværksætteri eller hvad? f.eks har fortalt en bekendt om mit projekt at starte en webshop der sælger tøj og accessoires. Vedkommende undrede sig over hvorfor jeg i alverden vil lave en hjemmeside der sælger tøj og sko, når jeg nu har en kandidatgrad og kunne få "bedre" job !!! hmmm

Desuden har jeg læst mange gange her på amino, at man burde holde sig væk fra tøjbranchen osv..  øhn demotiverende..

er så forvirret idag, skal jeg fortsætte med mit projekt eller droppe det.. har brug for motivation :-(

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 12:38

Du skal finde dit drive - At der er nogen der siger at du "ikke skal" eller at det er "en dårlig ide" m.v skal du ignorere..

opfyld de værdier der er vigtige for dig først.

Hvad, Hvem, Hvorfor, Hvordan 

hvad vil jeg lave/sælge?
hvem vil jeg lave det til ( sælge til)?
hvorfor - gør jeg det? 
Hvordan vil jeg gøre det?

megt simle spørgsmål... som samtidigt er vigtige.

hvis andre ( dem med videregående uddannelser)  falder fra er det muligvis fordi at håndværkere måske nemmere kan nedbryde deres forhold til at løse et problem på den simpe gode måde.
de skal hverdag se på tingene på hovedet - og har evne til at komme bag om problemerne for at løse dem.
og det er samme fremgangsmåde og tåmodighed du skal tage til dig.

held og lykke. 

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 12:46

Hvis du føler, du har viljen og vil arbejde hårdt - så er der ingen grænser for hvad du kan starte af forretninger. Det handler i stor udstrækning om "drive" og så komme i gang på den rigtige måde.

Modebranchen kan være hård at bevæge sig ind i, men der er også en enorm vækst i salgnettet. Jeg har selv en kunde indenfor sko, der er vokset til mere end det dobbelte i løbet af 12 måneder, så det kan naturligvis sagtens lade sige gøre.

Det handler mest om du selv tror på det - og så få fat i nogle rigtig gode leverandører, du kan samarbejde med.

Tendenserne omkring webshops er, at de bliver mere og mere nicheprægede. Så du kunne f.eks. starte med accessories - jeg tror den rigtig person har nemmere ved at få gang i en webshop på dette område, end at starte bredt.

Hvis du har behov får råd og vejledning omkring start af webshop, så skal du være velkommen til at sende mig en privatbesked.

Held og lykke...

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 12:48

Hej Mejse,

Hvis du virkelig brænder for dit projekt, skal du selvfølgelig prøve det af. Løbetiden for at du får en fornuftig indtægt ud af det, er for manges vedkommende flere år. Så en direkte erstatning til et job, kan det ikke være indtjeningsmæssigt lige med det samme.

Lige meget hvad - held og lykke med det hele.

Fra København SV
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:55

Er du god til at sælge?

Jeg har en hjemmesiden skal sælge ydelser til auktion huse i hele verden. www.coauction.com hvis du er interesseret i at samarbejde med os, Du er meget velkommen til at kontakte mig.

Big Smile

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 19:20

Hej Mejse. 

Well.. Kandidat eller ej, så skal du følge dit hjerte. Kan dog godt blive lidt skræmt af at din motivation allerede kan komme på prøve blot ved at en bekendt har ikke er enig i din drøm? Så i gang, og modbevis den fordom du selv skriver om, med at en med videregående uddannelse giver hurtigere op. Kæmp for pokker!

Når det så er sagt så er tøjbranchen online hård, men der er altid plads til dem som vil!

Venlgist

Simon Falentin Olesen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)