Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. import & salg produkt fra egen adresse

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

David - start med at undersøge om dine varer falder ind under kosttilskud.

Gør de ikke det, er der gode muligheder for at få et rum ( hjemme) godkendt.

Blot som Kristina skriver - det skal være adskildt/aflåst fra resten af boligen, og rengøringsvenligt.

Der kan være noget om toilet forhold osv. , men det kan du tage med fødevarestyrelsen.

Der er ikke tale om nogen "mafia", men i grove træk fornuftige regler, da det omhandler fødevarer.

Selvfølgelig altid irriterende med ekstra omkostninger, men det følger med hvis du vil handle disse varer.

Du kan lave en tegning af lejligheden, hvor du viser hvilket rum du vil benytte til opbevaring/pakning mv. , og sende til din lokale myndighed/fødevareregion.

Du vil få kontrolbesøg, og det skal du selv betale for - regn med 2 - 4.000 årligt.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:48

Jesper Laugesen:
Der er ikke tale om nogen "mafia", men i grove træk fornuftige regler, da det omhandler fødevarer.

Kan du ikke lige forklare mig de ( i grove træk fornuftige regler ) Når man snakker om vakumpakkede produkter der er godkendt i alle andre EU Lande. Som så skal undersøges i hoved og røv for at blive godkendt her hjemme af Fødevare mafiaen. Og hvis du tror at det er nok at skrive indholdslisten fra producenten op til dem, så glem det. De vil have et Laboratorium til at lave en analyse til dem. Hvad tror du lige det koster ?. Man burde selvfølgelig have anlagt sag ved EU Domstolen mod dem. De er nok en af de største handelshindringer i Europa.

Jeg mener selvfølgelig også at vores fødevarer skal være iorden. Men man kan jo også lave så mange regler at alt initiativ bliver kvalt.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:53

Det vil jeg også meget gerne have svar på..

Jeg ved præcis hvad du mener, jeg har flere gange fået snuppet nogle bestilte energi produkter, hvis indholdsliste ALLEREDE var blevet godkendt af fødevarestyrelsen, men som LIGE skulle undersøges i et laboratorium IGEN, for min regning naturligvis. 

Så sent som sidste måned købte jeg noget markedsførings undervisnings materiale på DVD fra USA, det snuppede de også og sendte mig et brev hvor der stod at de "ikke kunne se hvad der var i pakken, og derfor måtte sende pakken videre til nærmere undersøgelse (for min regning), ellers ville den blive sendt tilbage til USA" - jeg har aldrig oplevet noget så latterligt!

Hvordan kan det være at man ikke må importere fx. "Spike" et energi produkt fra USA pga "for højt koffein indhold", men man må godt importere 100 gram ren koffein separat? Hvad hvis man køber en dobbelt espresso, eller 3?

Er de bange for at man tager en overdosis af Spike, ved at tage et par kapsuler for meget? Hvad så med den rene koffein? Der skal ikke mere end 10 gram til (LD50) og så er det god nat, men det må man godt importere!

Beklager min rant, blev bare lige påmindet nogle uheldige episoder da du nævne "Fødevare mafien" hvilket i øvrigt er en ret go beskrivelse, jeg er sikker på at der er nogle der laver store penge på det her upraktiske system. 

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 17:46

David T:
Så sent som sidste måned købte jeg noget markedsførings undervisnings materiale på DVD fra USA, det snuppede de også og sendte mig et brev hvor der stod at de "ikke kunne se hvad der var i pakken, og derfor måtte sende pakken videre til nærmere undersøgelse (for min regning), ellers ville den blive sendt tilbage til USA" - jeg har aldrig oplevet noget så latterligt!

Tror fødevarestyrelsen er lidt ligeglad med den slags materialer?

Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:08

haha ja du har ret, det var heller ikke dem der snuppede lige den pakke ;)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)