Jeg sidder her og er i gang med at klargøre en Joomla webshop. Jeg har nogle lidt specielle halloween produkter – så det er vel et godt udgangspunkt at starte der. Men jeg er allerede løbet ind i nogle små problemer, som jeg ikke lige kan finde, hvor jeg retter. Her http://herlighederne.dk/store/halloween/jack-og-lygten-detail.html vil jeg have ændret teksten ”Danish krone kr” til ”Danske kroner Dkr.” – hvor retter jeg dette? I valgmenuen ”Tekst og autograf” vil jeg gerne have ændret teksten ”Ingen yderligere omkostninger” til noget andet – hvor ændres det? Ved valg af med tekst og autograf er jeg nød til at skrive prisstigningen excl. moms for at få regnestykket til af gå op. Det ville være mere hensigtsmæssigt at kunne angive denne incl. moms, men hvordan? Overordnet vil jeg have ændret alle ”kr” til ”Dkr. ”. Hvor gør jeg det? Håber der er nogen, som har svarene! |
Hej Gert,
Ud fra dit link og udfra udseendet på dit admin interface, gætte jeg på at du benytter Virtuemart i din Joomla installation, og at der er tale om ver. 2.0.x?
Gert Jakobsen:I valgmenuen ”Tekst og autograf” vil jeg gerne have ændret teksten ”Ingen yderligere omkostninger” til noget andet – hvor ændres det?
Denne tekst skal rettes manuelt i de danske sprogfiler, som du allerede har installeret. De kan ikke rettes fra din browser, så du skal have fat i en FTP klient og hente filerne fra language-biblioteket på serveren. Derefter skal du lave de rettelser du ønsker, og huske at gemme filerne i UTF-8 encoding for at slippe for underlige karakterer i stdet for æ, ø & å :) Benyt evt. Babelpad eller Notepad++ på windows eller TextWrangler på Mac - så er du sikker på at det kan gøres korrekt :)
Gert Jakobsen:Ved valg af med tekst og autograf er jeg nød til at skrive prisstigningen excl. moms for at få regnestykket til af gå op. Det ville være mere hensigtsmæssigt at kunne angive denne incl. moms, men hvordan?
Du skal sørge for, at du har valgt de rigtige visninger af prisen, hvilket du gør under "Konfiguration -> Prissættelse". Oversættelserne er lidt tossede efter min mening, men hvis du sørger for at der er markering ud for "Den endelige salgspris" så får du vist prisen inkl. moms.
Gert Jakobsen:Overordnet vil jeg have ændret alle ”kr” til ”Dkr. ”. Hvor gør jeg det?
Det ændrer du under "Konfiguration -> Valutaer -> Danske Kroner" hvor du kan ændre "Kode 3 bogstaver" til det du ønsker.
Håber det bringer dig lidt videre :)