Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af tøjbutik

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er 33 år og vil gerne starte min egen herretøjsbutik i KBH, jeg er udlært i tøjbutik for mange år siden og har i det sidst år arbejde som daglig leder (uden økonomisk ansvar) i en herretøj/sko butik i kbh.

jeg har lave en forretningsplan og udarbejdet nogle budgetter. jeg har være i banken og snakke økonomi og skal låne 400.000 til start - har selv de 100.000, men banken ville have at jeg skulle have mere leder erfaring dvs blive fortrolig med at ligge et budget og holde styr på alt regnskabet - moms/skat/osv. det skal dog siges at de i banken var meget imponeret over min forretningsplan og syntes det hele så rigtig fint ud - men som sagt enten skulle jeg ligger halvdelen til opstart selv eller også vente nogle år til jeg havde fået mere erfaring. 

Jeg kan selvfølgelig godt forstå at man skal tillægge sig nogle færdigheder for at kan få det til at løbe rundt, men er det ikke noget man lære hen af vejen - eller noget man kan "betale" sig fra. jeg syntes jeg er ser mange der åbner sig egen butik og undre mig over om de alle har ledererfaring og har 100% styr på at styre et regnskab

så mit spørgsmål er:

skal jeg vente med at åbne min egen butik til jeg har lært mig færdigheder inden for regnskabssystemer osv - eller skal jeg bare springe ud i det og hvis ja hvor skal jeg så henvende mig for at få hjælp til at styre mit regnskab.

håber i er nogle der kan svar

kh

jakob nyborg

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 17:52

Hvorfor ikke starte med en webshop og senere hen etablere en fysisk butik ?

Tilmeldt 21. Sep 12
Skrevet kl. 17:58

jeg vil gerne have mit eget - ud og have kontakt med kunderne og skabe mit eget fysiske kreative sted hvor det er mig der skinner igennem. 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:07

Det ville nok være oplagt et kombinere din fysiske forretning med en webshop. Hvis det går som med en af vores kunder, så overtager din webshop hurtigt hovedparten af salget.

Du skal tænke på din geografiske kontaktflade med en fysisk butik - i en webshop ophæves dette stort set og din kundegruppe udvides.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 18:24

Hej Jacob,

Hvad med at søge kompetencer i form af et advisory board, hvor du samler nogle erfarne folk, primært fra branchen, herunder også nogle med god økonomisk indsigt, som kan hjælpe dig i de ting, hvor banken føler du er svag. Det vil give en meget seriøs forretning, og kan ligeledes sikre, at du minimere dine risiko for fejl.

Tilmeldt 21. Sep 12
Skrevet kl. 18:36

Hej Jesper

lyder som en rigtig god ide - hvor går jeg hen for at skabe sådan et advisory board?

til Rhomas - jeg har selvfølgelig ikke udelukket at komme med på nethandel - men jeg vil starte med en fysiskbutik og så se hvor meget tid jeg har til overs til at udvikle den.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 19:07

Hej Jacob,

Du kan prøve at opslå en annonce på bestyrelsesbørsen her på amino. Samtidigt kan du få rådgivning gennem din lokale erhvervsfremmende forening eller lokale væksthus.

Når du endvidere har en gennemarbejdet forretningsplan, kan du prøve at forhøre dig hos Connect Denmark. De arbejder dog mest med professionelle bestyrelser, men er værd at prøve.

Held og lykke

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)