jeg er 33 år og vil gerne starte min egen herretøjsbutik i KBH, jeg er udlært i tøjbutik for mange år siden og har i det sidst år arbejde som daglig leder (uden økonomisk ansvar) i en herretøj/sko butik i kbh. jeg har lave en forretningsplan og udarbejdet nogle budgetter. jeg har være i banken og snakke økonomi og skal låne 400.000 til start - har selv de 100.000, men banken ville have at jeg skulle have mere leder erfaring dvs blive fortrolig med at ligge et budget og holde styr på alt regnskabet - moms/skat/osv. det skal dog siges at de i banken var meget imponeret over min forretningsplan og syntes det hele så rigtig fint ud - men som sagt enten skulle jeg ligger halvdelen til opstart selv eller også vente nogle år til jeg havde fået mere erfaring. Jeg kan selvfølgelig godt forstå at man skal tillægge sig nogle færdigheder for at kan få det til at løbe rundt, men er det ikke noget man lære hen af vejen - eller noget man kan "betale" sig fra. jeg syntes jeg er ser mange der åbner sig egen butik og undre mig over om de alle har ledererfaring og har 100% styr på at styre et regnskab. så mit spørgsmål er: skal jeg vente med at åbne min egen butik til jeg har lært mig færdigheder inden for regnskabssystemer osv - eller skal jeg bare springe ud i det og hvis ja hvor skal jeg så henvende mig for at få hjælp til at styre mit regnskab. håber i er nogle der kan svar kh jakob nyborg |
Hvorfor ikke starte med en webshop og senere hen etablere en fysisk butik ?