Vi er et nytstartet importørfirma som har fået nogle gode forbindelse med nogle af de største supermarkeder i Danmark og har solgt vores første produkt til disse. Dette har dog været meget mere besværligt end vi havde regnet med - ihvertfald omkring de forskellige EU og danske regler der er indenfor området.
Vi er dog i øjeblikket i gang med at kigge på andre interessante produkter som vi gerne vil importer til Danmark (hovedsagligt fra Kina) og er blevet godt forvirret omkring de regler, standarder, certifikater, osv man skal opfylde for at importer diverse produkter.
Derfor søger vi nu rådgiving hos en firma eller konsulent som kan hjælpe os med at få overblik over de forskellige ting vi skal være opmærksomme på, og som samtidig også kan hjælpe os med de produkter vi har kigget på.
Vi håber at der er lign. firmaer derude og glæder os til at hører fra jer.
Ved relevante bud, bedes du/I sende en mail til twob@twob.dk eller ringe til 22 61 62 53
I første omgang drejer det sig om elektroniske produkter (såsom høretelefoner, lommeregnere, mm) og keramik (beholdere til planter)
Ravn:
Ja, men på nogle områder er der særlige regler - fx inden for medicinske produkter har Danmark nogle få særregler såsom at brugsanvisning SKAL være på dansk, osv.
Jo, det er et medicinsk product som vi skal importer som vores seneste product. Afhængig af hvilken klasse det hører under som medicinsk udstyr skal man registreres hos sundhedsstyrelsen.
Mht eksportrådet ved jeg ikke hvor meget de vil kunne hjælpe når det gælder regler i Danmark og importerede varer. Jeg tænkte at de forskellige ministerier kan hjælpe, men sys at de medarbejdere der er ikke er gode nok til at vejlede 100 % omkring området. Jeg har oplevet at jeg ringer til 2 forskellige personer i den samme ministerie med det samme spørgsmål og får 2 forskellige svar!
Det kunne være rart med en person som har et helhedsoverblik over sagen.