jeg skal have nogle varer hjem fra Kina og i den forbindelse har selve firmaet givet mig til tilbud som lyder således:
878USD by Air eller 90USD by sea, det tager 30 dage til søs og 7 dage med fly. Men jeg vil gerne have en kombination sådan så jeg får leveret lidt hurtigere end 30 dage, men ikke til 878 USD - Sidder der nogen her som har styr på sådan noget og kan evt anbefale mig en god shipping mulighed?
jeg kan anbefale TNT, de er fornuftige i pris, optil 200kg, derefter bliver prisen for fly alt for høj.
Nu ved jeg ikke vægten på dit gods. Men USD 90 for søfragt lyder billigt. Er det inkl alle omkostninger i Kina, og så bliver det jo kun leveret til nærmeste havn. dvs. du skal selv skal betale for fragten herhjemme.
Der plejer også at være lidt forskellige handling omkostninger i Kina, du måske lige skal høre leverandøren om, så du ikke får nogen overaskelser
BIG Sportspræmier. Når kvalitet og service skal gå op i en højere enhed
Brug endelig ikke din kenesiske leverandør til søfragt, prisen er alt for billig så du ender med at få en kæmpe ekstra regning når godset kommer til DK. lad en dansk speditør stå for hjemtagelsen af dit gods.
Alt afhængig af gods mængden er der flere muligheder enten kurer service eller almindelig luftfragt, men igen det afhænger af gods vægt / volumen.
Jeg kan anbefale at du kontakter nogle danske speditører f.eks Primecargo, Geodis Wilson, DSV, Damco.
Ring til Thomas eller Jørn hos SeaSun på 70702010. De kan hjælpe dig med at finde en god løsning. De skal vide hvad din ordre vejer og fylder (i cbm), og så kan de regne på hvad der bedst kan betale sig for dig.
Det du umiddelbart efterspørger er det der hedder en Sea/Air løsning, og jeg er ikke sikker på at det rent økonomisk kan betale sig fra Kina lige nu. Men hør dem ad, for de har fingeren på pulsen hvad angår rater og løsningsmodeller.