Vil gerne have lidt tracking på hvilke af de besøgende der egentlig konvertere, jeg kan jo sagtens flere lave flere forskellige annoncen med forskellige målgrupper til forskellige URL i Facebook, men hvordan administrere jeg det på man landing page?
Tanken var om man rimeligt simpelt kunne bygge et system der kan give den URL man kommmer ind via og så lade den indgå i SubID´en på det udgående affiliatelink?
Hvis folk lander på minside.dk/dreng14aar at der så på alle de udgående links på pågældende side vil få tilføjet dreng14aar som SubID eller tilsvarende…
Du kan jo i din kode tlføje <?= $_SERVER["REQUEST_URI"];?> der hvor du vil have sat det ind. Det vil give det er der efter / i den URL der blev bedt om.
Du kan jo i din kode tlføje <?= $_SERVER["REQUEST_URI"];?> der hvor du vil have sat det ind. Det vil give det er der efter / i den URL der blev bedt om.
Kan du specificere lidt nærmere hvordan denne string kan bruges?
header("HTTP/1.1 301 Moved Permanently"); header("Location: ".get_bloginfo('url'));
exit();
?>
Den virker som den skal, har så efterfølgende forsøgt og tilføje &subid=".urlencode($_SERVER["REQUEST_URI"])." til mine udgående links, men de registreres bare som \".urlencode($_SERVER[\"REQUEST_URI\"]).\" i min SubID oversigt
Koden er tilføjet i linket til til udbyderen, siden indeholder ca. 15 forskllige links.
Lad os sige jeg køre 10 Facebook ads der skiller på alder og køn, de kommer til min side og klikker forhåbentlig på et af de 15 forskellige links på min side, vil så gerne kunne se hvilke af de 10 Facebook ads der konvertere i stedet for bare en masse kliks...