Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tracking af udgående links på landingpage.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lidt en udfordring jeg gerne vil have løst :)

Jeg har lavet en landing page i Wordpress hvor de besøgende primært kommer ind via Facebook Ads.

Vil gerne have lidt tracking på hvilke af de besøgende der egentlig konvertere, jeg kan jo sagtens flere lave flere forskellige annoncen med forskellige målgrupper til forskellige URL i Facebook, men hvordan administrere jeg det på man landing page?

Tanken var om man rimeligt simpelt kunne bygge et system der kan give den URL man kommmer ind via og så lade den indgå i SubID´en på det udgående affiliate link?

Hvis folk lander på minside.dk/dreng14aar at der så på alle de udgående links på pågældende side vil få tilføjet dreng14aar som SubID eller tilsvarende… 

Mvh Kristian

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:16

Du kan jo i din kode tlføje <?= $_SERVER["REQUEST_URI"];?> der hvor du vil have sat det ind. Det vil give det er der efter / i den URL der blev bedt om.

Tilmeldt 20. Oct 09
Skrevet kl. 09:25

David Leonard:

Du kan jo i din kode tlføje <?= $_SERVER["REQUEST_URI"];?> der hvor du vil have sat det ind. Det vil give det er der efter / i den URL der blev bedt om.

Kan du specificere lidt nærmere hvordan denne string kan bruges?

Mvh Kristian

Tilmeldt 10. Sep 12
Skrevet kl. 09:47

Hvis du har din index.php som svarer på alt - altså uanset querystring:

<?php

echo "<a href=\"http://dit-affiliate-link?kampagne=xxx&subid=".urlencode($_SERVER["REQUEST_URI"])."\">tryk her</a>";

?>

Tilmeldt 20. Oct 09
Skrevet kl. 09:53

Okay det virker fornuftigt, men hvordan laver jeg det så sådan siden også svare på minside.dk/xxx og ikke bare giver en 404 fejl?

Mvh Kristian

Tilmeldt 10. Sep 12
Skrevet kl. 09:59

ErrorDocument 404 /index.php

i din .htaccess

En bedre løsning er at oprette de sider det drejer sig om i WordPress, og sætte koden fx i den globale footer.

Tilmeldt 10. Sep 12
Skrevet kl. 10:03

footer/header/widget, hvor du nu vil have linket. Men leg lidt med det, det hjælper dig super meget mere end en færdig cut n paste løsning.

Tilmeldt 20. Oct 09
Skrevet kl. 11:28

Jeg har nu lavet en 404 redirector i Wordpress:

<?php

header("HTTP/1.1 301 Moved Permanently");
header("Location: ".get_bloginfo('url'));

exit();

?>

Den virker som den skal, har så efterfølgende forsøgt og tilføje &subid=".urlencode($_SERVER["REQUEST_URI"])." til mine udgående links, men de registreres bare som \".urlencode($_SERVER[\"REQUEST_URI\"]).\" i min SubID oversigt Sad

Hvad gør jeg forkert?

Mvh Kristian

Tilmeldt 10. Sep 12
Skrevet kl. 11:43

Hvor har du tilføjet koden henne? For det ser ud til, at php-koden ikke bliver udført.

Kan du ikke kort prøve at ridse op, hvad det er du gerne vil opnå?

Tilmeldt 20. Oct 09
Skrevet kl. 11:57

Koden er tilføjet i linket til til udbyderen, siden indeholder ca. 15 forskllige links.

Lad os sige jeg køre 10 Facebook ads der skiller på alder og køn, de kommer til min side og klikker forhåbentlig på et af de 15 forskellige links på min side, vil så gerne kunne se hvilke af de 10 Facebook ads der konvertere i stedet for bare en masse kliks...

Mvh Kristian

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)