Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskellige produkter under samme brand eller separate brands?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksættere og Selvstændige!

Jeg er en del af en halvetableret virksomhed der giver en lav indkomst, men gavner det kulturelle liv i området.

Efter nogle debater har mig og min medejer overvejet at udvide vores visioner og ideer til andre markeder, for en mere business-minded approach til at være selvstændig.

Vi er dog blevet i tvivl om vi skal lægge vores nye ideer under samme brand, navn og lignende, eller skabe en helt ny platform at markedsføre.

Vi startede ud som 'aktivister', med events og koncerter for bands og DJ's i området, men uden produkter er det ikke så givende (indtil videre).

Jeg har altid gerne ville starte et record label for nytænkende musik, og også lave en clothing line for at have flere produkter at sælge.

Spørgsmålet er så: Skal pladeselskabet markedsføres som en helt andet 'butik' og med sin egen shop? Eller skal events, tøj og plade samles, selvom brandet i

skrivende stund er kendt for events udelukkende? Skal events og label deles, og så med merchandise til hver?

PS: Vi giver ikke op i event-branchen, men så længe vi venter på svar fra kommunen og hyringer, ville det være godt at skabe noget andet.

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 00:18

Jeg synes helt sikker du skal læse bogen losing my virginity, af richard branson..

En helt fantastisk bog, som i den grad nok kan besvare nogle af din spørgsmål :)

Tilmeldt 9. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:41

Mange tak for anbefalingen.. ham kan vi sikkert lære meget af når det bliver sat op!

Dog svarer det ikke helt på mit spørgsmål simpelt skrevet:
1 brand med 1 shop til forskellige markeder, hvor samme kunder køber flere ting vs. Flere brands med merchandise (til events) og shop til produktproducerende brand(s), hvor man forventer der er noget at købe, og derfor gør det.

Der er selvfølgelig mange faktorer i spil for at vælge dette. Jeg vil gerne høre jeres argumenter :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)