Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er Aminos mening om forums på et shop-site?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 8. Oct 06
Indlæg ialt: 238
Fra  microparts NAP - Nordic AutoParts ApS Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Pænt goddag,

Vi har overvejet at oprette et forum på nap.dk,  men er lidt i 2 sind med hensyn til det.  Hvad er jeres holdning hertil set i relation til et shop-site?

v.h. John

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:51
Er da en meget snedig måde at skaffe flere kunder til.

Dog, hvis forumet ikke bliver et seriøst forum, vil det nok ikke have den fede effekt.

Men hvis I opretter den, skal I ikke kun gøre så de kan diskutere lige netop jeres vare - men derimod jeres vareområde. Sælger I kildemoes cykler, skal de selvfølgelig også kunne debattere om kolibri cykler osv.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 22:33
Hej John.

Og pænt goddag til dig også.

Interaktion med brugerne er ved at være in idag.

Det stiller dog store krav til virksomheden, som vil være med på denne form for interaktivitet med brugeren.

Årstiderne har et forum, hvor jeg bl.a. kunne læse, at en kunde ikke kunne få svar på de to e-mails, som hun havde sendt for flere dage siden. Og tilsidst i korrespondancen kunne jeg så se, at man pænt beklagede det manglende svar.

En anden vinkel kunne måske være at lave et tips og tricks - forum, hvor I og jeres brugere kunne vise, hvorledes man udskiftede og indsatte forskellige motordele, lygter etc.

På den måde skaber du interaktivitet med brugerne, men beholder kundeklagerne internt i virksomheden. Som udgangspunkt er jeg tilhænger af, at kundeklager skal rettes direkte mod virksomheden(forudsat at denne tager klagerne til efterretning) og at de ikke offentliggøres til evig tid på Internettet.

Så min ide går nok på, at I først og fremmest skal have identificeret formålet med forummet.

Hvad skal kunderne/brugerne få ud af det?, og hvad skal I som virksomhed få ud af det?

Hvordan skal forummet administreres?(hvem gør hvad)

God fornøjelse med det.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 09:40
På ToyotaEtreme.dk har vi gjort det i omvendt rækkefølge: Vi fik forummet først og først senere kom Shoppen.

Der er mange fordele i et forum. Når jeg f.eks. er i tvivl om hvilke ting der passer på hvilke biler, så er der altid nogen ved hånden at spørge,

Oftest ved mine medlemmer mere end mine leverandører, da leverandørerne oftest kun har et opslagsværk, mens mine medlemmer har den praktiske erfaring.

Jeg ser følgende fordele/ulemper med et forum:

Fordele

Du har tæt kontakt til kunderne

Kunderne kommer ind igen også selvom de reelt ikke skal købe noget

Der kommer liv på siden

Nye kunder vil oftest være mere trygge ved at handle et sted hvor der er et forum, for det stiller ret store krav til Shoppen, da man ellers risikerer at blive svinet til på sin egen side

Google er ret glad for fora, rent indekseringsmæssigt

Ulemper:

Du risikerer at utilfredse kunder sviner dig til på din egen side

Det skal vedligeholdes for der er mange fjolser ude i den store verden og de finder også din side på et tidspunkt

Men generelt mener jeg helt sikkert der er flere fordele end ulemper... men du skal tage dig tiden til at vedligeholde det, for det passer ikke sig selv.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)