Jeg fik "forvildet" mig forbi forbrug.dk og læst op på regler om tilbud ..... jeg tror der er rigtig mange webshops der overtræder annonceringsreglerne og kører med mere eller minde faste "tilbudspriser" Fra forbrug.dk: TilbudEn butik må kun skrive, at en vare er på tilbud i forhold til ”normalprisen”, hvis varen forinden har været sat til salg til ”normalprisen” i mindst seks uger. For dagligvarer og sæsonvarer gælder det dog kun fire uger. Tilbuddet må kun vare i to uger eller i en uge for dagligvarer og sæsonvarer. Er varen sat på tilbud i længere tid, må tilbudsprisen som udgangspunkt opfattes som den nye ”normalpris”. Tilbuddet kan dog vare længere end to uger, hvis butikken i markedsføringen gør opmærksom på varigheden af tilbuddet. https://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Penge-og-oekonomi/Prisen-paa-varen/Tilbudsudtryk?tc=85F47D6B93AE4DE6B44C60A0BB348C32 |
Hej Kim
Ja du har fuldstændig ret, og jeg tror også at mange ikke er opmærksomme på denne regel, hvilket faktisk betyder at man bryder loven, ved at markedsføre varen efter de 2 uger, som en tilbudsvare.