Har et problem på min magento webshop ( måske efter opdatering af version)
Før opdateringen viste den kun relevante produkter når man fx søgte på kort kjole i søgefeltet på webshoppen. fx 62 produkter, Nu viser den alle mulige irrelevante produkter (268 produkter) også og mener at dette er en meget dårlig kunde oplevelse.
Men jeg eller ham der står for min side har ingen anelse om hvorfor den pludselig gør som den gør
Håber virkelig en har nogle ideer til hvorfor den "skaber " sig sådan :-)
http://www.queeninfashion.dk/
Din online modebutik. Billig mode til piger og kvinder.
system --> Konfiguration --> Katalog --> Katalog --> Katalogsøgning
Kan du vælge forskellige parametre for søgefunktionen. F.eks. kan du under søgningstype vælge imellem "like", "Fulltext" og "combine".
Her vil fulltext give færrest resultater.
Ydermere kan du i de forskellige egenskaber (katalog --> Produktegenskaber --> Egenskaber) vælge om der skal søges i disse.
F.eks. har mange meta informationerne (keyword meta title etc.) med i søgningerne, hvilket ofte vil give mange resultater hvis man kombinerer det med søgningstypen "like" (som beskrevet oven over).
system --> Konfiguration --> Katalog --> Katalog --> Katalogsøgning
Kan du vælge forskellige parametre for søgefunktionen. F.eks. kan du under søgningstype vælge imellem "like", "Fulltext" og "combine".
Her vil fulltext give færrest resultater.
Ydermere kan du i de forskellige egenskaber (katalog --> Produktegenskaber --> Egenskaber) vælge om der skal søges i disse.
F.eks. har mange meta informationerne (keyword meta title etc.) med i søgningerne, hvilket ofte vil give mange resultater hvis man kombinerer det med søgningstypen "like" (som beskrevet oven over).
Jeg håber at dette hjælper lidt.
Mvh. Daniel
Hej Daniel
Havde håbet det virkede men den står allerede til like og meta title, keyword osv er sat til nej til søgbar.:-/
"Like" er jo lige præcis den funktion som giver tonsvis af resultater. Hvis der er bliver søgt på to ord, så er det ene ord nok til at finde resultater på. Hvilket f.eks. gør at en søgning på "Høj i hatten" vil returnere alle resultater hvor der f.eks bare er et i indvolveret. ! Så prøv at ændre den til fulltext.
Opdater index:
System --> Index administration --> Marker alle - vælg "Genindekser" og tryk på knappen "Gennemfør".
"Like" er jo lige præcis den funktion som giver tonsvis af resultater. Hvis der er bliver søgt på to ord, så er det ene ord nok til at finde resultater på. Hvilket f.eks. gør at en søgning på "Høj i hatten" vil returnere alle resultater hvor der f.eks bare er et i indvolveret. ! Så prøv at ændre den til fulltext.
Opdater index:
System --> Index administration --> Marker alle - vælg "Genindekser" og tryk på knappen "Gennemfør".
Hej Daniel
Den står nu til Fulltext og har opdateret index, men hjælper stadig ikke