Hejsa, Jeg så lige det sidste podcast fra DR af Kontant og hvordan folk svindler med at lave en korttids leje af en lejlighed. Derefter forsøger de så at udleje den til mange forskellige mennesker som står og er i bolignød. Sådanne svindelnumre kan jo laves på mange forskellige måder. Iværksættere der måske ikke har forsøgt at starte op før og mangler indsigt og rutine. Jeg ved godt at de kan alliere sig med økonomifolk som mig selv eller med en advokat samt andre former for rådgivere. MEN når man starter op er tingene jo som regel enkle og derfor bruger man ikke midler på at hyre admin hjælp men sparer gerne på sådanne poster. Måske burder der være bedre lovgivning til beskyttelse mod svindlere og folk der ikke betaler deres regninger. Hvad synes i? |
Jeg synes helt klart at der skal være mere kontrol med folk der bevidst, og gentagne gange, snyder og bedrager deres kunder og samarbejdspartnere.
Jeg kan i princippet ikke lide kontrol for kontrollens skyld, men synes simpelthen man hører om forholdsvist mange virksomheder, som kun er sat i verden for at snyde folk. Og mange gange er det den samme kreds af mennesker der står bag disse virksomheder - og det burde bare ikke være muligt.