Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Statistikprogram der viser hvilket land de besøgende kommer fra

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen.
Jeg har nu gennem 1 1/2 år forhørt mig hos leverandøren af mine webhoteller, om det ikke kunne være muligt at få vist hvilket land de besøgende kommer fra i AwStats. Denne information blev nemlig fjernet samtidig med eller kort tid efter, at leverandøren skiftede til dette statistikprogram. Begrundelsen er, at programmet ikke viser de rigtige lande ud fra IP numrene.
Nu ligger jeg selv inde med en database, der kan sammenkoble lande og IP numre, så i princippet kunne jeg selv skabe resultaterne; men det hjælper jo ikke noget, hvis disse data heller ikke har koblet tingene rigtigt sammen.

Spørgsmål:
1. Hvad bruger du til at finde ud af, hvilket land de besøgende kommer fra?
Specielt interessant er statistik, hvor man blot indsætter et lille javascript på hjemmesiden.

2. Er det bare varm luft, at det er så besværligt at koble IP numre sammen med lande, eller er der noget om snakken?
Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:29
Hej Christian,

Der findes flere tools der kan hjælpe dig, men alt efter hvor meget du vil med din statistik bør du vælge produkt.
Jeg arbejder til dagligt med webanalyse i Omniture som opkøbte Instadia (der jeg arbejded før). Webanalyse er langt mere end blot at se hvor mange sider der bliver set, hvor folk kommer fra mv...

Alt efter hvad du vil med dit analyse, bør du måske overveje et betalings produkt, hvor du også har mulighed for at stille krav til leverandøren frem for gratis produkter, hvor du får hvad du betaler for.... ;)
(Prøver ikke at sælge dig noget, er ikke sælger... men nørd :)))

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 09:39
Hej Chritian

Vi anvender GeoIP (http://www.maxmind.com/app/ip-location) til to ting:

1: til at detecte hvor brugeren kommer fra, og sætte sprog, valuta og leveringsland (for at vise korrekt fragtpris og moms) ud fra dette

2: til at vise hvor brugeren kommer fra i vores statistik

Så vidt jeg kan se, er GeoIP førende inden for området. De har forskellige løsninger, som kan integreres i dine egne systemer.

Derudover kan Google Analytics visuelt vise, hvor dine brugere kommer fra.

Mvh.

Thomas

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 09:52
Forfatter:Effektiv Markedsføring

Spørgsmål:
1. Hvad bruger du til at finde ud af, hvilket land de besøgende kommer fra?
Specielt interessant er statistik, hvor man blot indsætter et lille javascript på hjemmesiden.

2. Er det bare varm luft, at det er så besværligt at koble IP numre sammen med lande, eller er der noget om snakken?

Hej Christian

Ad 1) Jeg har i noget tid haft en rigtig dygtig programmør (studerende) tilkoblet min virksomhedfreelance basis! Han er netop færdig
med sine eksamner for denne gang, og nu skal han lægge sidste hånd på et statistik program, som vi er ved at udvikle, der får navnet
gOBSERVE.  Det kommer til at kunne vise hvor trafikken kommer fra, og herunder kunne land/IP sammenligning godt blive noget vi
impl. ind i produktet. Derudover kommer det til at kunne vise, hvordan den enkelte bruger bevæger sig rundt på hjemmesiden. Du tænker
måske på hvorfor i alverden jeg er begyndt på det, når der nu findes så mange gode statistik programmer på markedet. Det skyldes
at jeg selv vil have adgang til data, og selv vil kunne trække de rapporter ud jeg har brug for.

Ad 2) Ja det er lidt besværligt! gOBSERVE er også baseret på at data opfanges via en lille stump JavaScript på siderne, men JavaScript
kan IKKE fange brugerens IP adresse. Hertil skal Du have et andet script som passer til fx det programmeringssprog som benyttes.
Fx PHP, C#, ASP eller JSP, men det er der jo en langt større risiko ved at tillade bliver lagt på, så kunden skal stole 100% på Dig før de
giver lov til at Du får lagt et PHP, C#, ASP eller JSP script på deres server.

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 31. Dec 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 10:48
At spore kundernes lokation via deres IP adresse er snart ved at være historie. Når IPv6 er fuldt implementeret vil der være 340.282.366.920.938.463.463.374.607.431.768.211.456 adresser, eller sagt på en mere jordnær måde: 665.570.793.348.866.943.898.599 IP-adresser per kvadratmeter verden over.
Så er det slut med at have en lille accessdatabase for at slå land/by op ud fra en ip adresse.

NSA har fået patent på en anden måde at finde frem til den fysiske lokation (http://news.com.com/NSA+granted+Net+location-tracking+patent/2100-7348_3-5875953.html), men det er vist heller ikke noget man lige implementere på en eftermiddag.

Måske et eller andet stort firma vil udbyde en webservice der kan hjælpe med at spore lokationen på en ip adresse, men det må tiden vise. Teknisk set er det nemt at laver, men det kommer til at fylde en hel del ;)

Hvornår IPv6 er fuldt udrullet ved jeg ikke, men Kina køre det vist i et eller andet omfang mens resten af verden stadig er i forsøgsstadiet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)